
Η αυξημένη χρήση scrap metals (παλιοσίδερων) από την Κίνα για την παραγωγή χάλυβα επηρεάζει σημαντικά τα Capesizes, καθώς μειώνονται οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλευμάτων από την Αυστραλία και την Βραζιλία, σύμφωνα με τον Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Το πρώτο δίμηνο του 2019 εκτιμάται ότι η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα αυξήθηκε κατά 9,2%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την China Iron and Steel Association, ενώ συγχρόνως οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 5,6%.
Σύμφωνα με τον κ. Sand, η μείωση της τάξης του 5,6%, ήτοι 10,3 εκατ. τόνοι σιδηρομεταλλέυματος, αντιστοιχεί σε 57 λιγότερες φορτώσεις Capesizes (χωρητικότητας 180.000 τόνων) το πρώτο δίμηνο του 2019.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό χάλυβα παγκοσμίως, με μερίδιο της τάξης του 52% στην παραγωγή χάλυβα παγκοσμίως, αναδεικνύοντας την σημασία της χώρας στην εν λόγω αγορά. Η Ινδία ξεπέρασε την Ιαπωνία αποτελώντας τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό, ωστόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου δίμηνου του 2019 παρήγαγε μόνο το 12% της παραγωγής της Κίνας. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το πρώτο δίμηνο του 2019 η παραγωγή χάλυβα παγκοσμίως μειώθηκε κατά 1,5%.
Από την άλλη πλευρά, καταγράφηκαν «αναταραχές» στην παραγωγή και στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος σε Βραζιλία και σε Αυστραλία, αφενός στην Βραζιλία λόγω της κατάρρευσης του φράγματος ορυχείου στο Brumadinho στις 25 Ιανουαρίου 2019, αφετέρου στην Αυστραλία λόγω του τροπικού κυκλώνα Veronica ο οποίος οδήγησε στο προσωρινό κλείσιμο του λιμένα Hedland, ο οποίος αποτελεί ένας από τους μεγαλύτερους λιμένες της Αυστραλίας στη διακίνηση σιδηρομεταλλευμάτων.
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σύμφωνα με την BIMCO, στην πτώση της τιμής του Baltic Capesize Index κατά 95% την περίοδο από τις 25 Ιανουαρίου έως τις 2 Απριλίου 2019.
Αναφορικά με το μέλλον εκτιμάται ότι τα σιδηρομεταλλεύματα δεν θα δώσουν στα Capesizes ανοδική ώθηση, όπως γινόταν για δύο δεκαετίες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ