Ποιά διαλυτήρια βρίσκονται στο στόχαστρο των ΜΚΟ;

Ποιά διαλυτήρια βρίσκονται στο στόχαστρο των ΜΚΟ;

241
Ποιά διαλυτήρια βρίσκονται στο στόχαστρο των ΜΚΟ;

181 πλοία στάλθηκαν προς διάλυση το α΄ τρίμηνο του έτους, εκ των οποίων τα 142 διαλύθηκαν μέσω της, επικίνδυνης για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, πρακτικής του «beaching», στις ακτές της Νότιας Ασίας, σύμφωνα με στοιχεία της ΜΚΟ Shipbreaking Platform.

Απόρροια αυτού είναι 3 εργάτες να χάσουν την ζωή τους και άλλοι 4 να τραυματιστούν στα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές κατά το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου. Αντιθέτως, στα διαλυτήρια της Ινδίας και του Πακιστάν, δεν σημειώθηκαν παρόμοια περιστατικά κυρίως λόγω μειωμένων διαλύσεων πλοίων στις εν λόγω εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με την συγκεκριμένη ΜΚΟ, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που προτίμησαν την οδό του scrapping κατά το διάστημα αυτό, φέρονται να είναι αμερικανικών, αραβικών σιγκαπουριανών, ελληνικών και νοτιοκορεάτικων συμφερόντων.

Να σημειωθεί ότι είναι σύνηθες πριν το beaching τα πλοία να περνούν από τα χέρια των scrap-dealers και να αλλάζουν σημαία στο τελευταίο τους ταξίδι και αυτό γιατί είναι ρητή η απαγόρευση των Βρυξελλών αναφορικά με τις πρακτικές ανακύκλωσης των ευρωπαϊκών πλοίων. Έτσι μεγάλη μερίδα των πλοίων που πουλήθηκαν στα ναυπηγεία της Νότιας Ασίας αυτό το τρίμηνο υιοθέτησαν σημαίες που ανήκουν στις μαύρες και γκρι λίστες και που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έφεραν κατά την διάρκεια της επιχειρησιακή τους ζωή. Δεν θα πρέπει τέλος να προκαλεί σε κανέναν μας εντύπωση το γεγονός ότι οι σημαίες αυτές χαρακτηρίζονται από μηδαμινή εφαρμογή του διεθνούς ναυτικού δικαίου.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.