
Ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping στο φιλόδοξο ταξίδι του στην Ευρώπη επεδίωξε και πέτυχε να ενισχύσει τους σινοευρωπαϊκούς δεσμούς οικονομικής συνεργασίας. Υπέγραψε συμφωνία δισεκατομμυρίων με τον Γάλλο Πρόεδρο Macron, ενώ η Ιταλία έγινε η πρώτη χώρα των G7 που συμφώνησε να συμμετάσχει στον κινεζικό Νέο Δρόμο του Μεταξιού. Κινεζικοί κρατικοί παράγοντες χαρακτηρίζουν το ταξίδι του Κινέζου Προέδρου ως «ιστορικής σημαντικότητας» για την αχανή ασιατική χώρα, καθώς η Κίνα προσδοκά σπουδαία οφέλη με την ουσιαστική είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Aναλυτές παρατηρούν ως ιδιαίτερα σημαντικές τις πολλαπλού ενδιαφέροντος ιταλοκινεζικές συμφωνίες, οι οποίες ξεπερνούν τα 31 δις ευρώ, δεδομένου ότι άλλες χώρες της G7 και όχι μόνο, απέρριψαν το ενδεχόμενο εμβάθυνσης των οικονομικών σχέσεων με την Κίνα. Ο Ιταλός Πρωθυπουργός Giuseppe Conte δεν ενέδωσε στις ισχυρές πιέσεις συμμάχων και εταίρων του, καθιστώντας τη χώρα του ως μια ακόμα πύλη εισόδου της Κίνας σε σημαντικό αριθμό ευρωπαϊκών χωρών οι οποίες δεν βρέχονται από την Μεσόγειο (Αυστρία, Ουγγαρία, Τσεχία). Οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι οι ιταλικές κινήσεις αποτελούν μέρος της στρατηγικής της χώρας για διέξοδο από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «ως ένα βαθμό υποδηλώνει τη θέση της Ιταλίας ως το μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης». Οι συμφωνίες καλύπτουν μεγάλο εύρος συνεργασίας όπως στους κλάδους των τραπεζών, της γεωργίας, φυσικού αερίου, ακόμα και των δορυφόρων.
Η Γαλλία, παρότι δεν εντάσσεται στο κινεζικό σχέδιο Belt and Road Initiative (BRI), υπέγραψε και αυτή εμπορικές συμφωνίες που αγγίζουν τα 63 δις δολάρια, οι οποίες αφορούν μεταξύ πολλών άλλων την παραγγελία 300 Airbus. Να σημειωθεί ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα ο Γάλλος Πρόεδρος Macron, στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ δήλωνε ότι αποτελεί «στρατηγικό λάθος» το να επιτραπεί σε κινεζικές εταιρείες να αποκτήσουν υποδομές σε ευρωπαϊκές χώρες. και Xi, ανέρχονται σε πολλά δισεκατομμύρια δολάρια. Αργότερα, σε tweet του, εξέφραζε την άποψη ότι «Γαλλία και Κίνα δεν είναι στρατηγικοί εχθροί, αλλά μπορούν να γίνουν στενοί συνεργάτες σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στους τομείς της ασφάλειας, της εκπαίδευσης, των υποδομών και της ανάπτυξης».
Οι κινήσεις Ιταλίας και Γαλλίας προκάλεσαν τη χλιαρή αντίδραση των ΗΠΑ και Γερμανίας, οι οποίες εξέφρασαν τις ανησυχίες για το γεγονός ότι νομιμοποιείται η στρατηγική του αρπακτικού εκ μέρους της Κίνας. Ο Γερμανός Υπουργός Εξωτερικών Heiko Maas δήλωσε ότι «αν κάποιες χώρες πιστεύουν ότι μπορούν κάνουν έξυπνες δουλειές με τους Kινέζους, θα εκπλαγούν όταν ξυπνήσουν και δουν τους εαυτούς τους απόλυτα εξαρτημένους από αυτούς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ