
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσε την λίστα αναφορικά με τις επιδόσεις των κρατών σημαίας (flag states) για την περίοδο 2018- 2019.
Μερικά από τα βασικά κριτήρια πάνω στα οποία στηρίζονται οι επιδόσεις των flag states είναι ο έλεγχος των πλοίων στα λιμάνια από επιθεωρητές Port State Control, η επικύρωση των διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων από τα κράτη, η συμμετοχή των κρατών σε διασκέψεις του IMO, καθώς και η ηλικία των εμπορικών πλοίων.
Από την λίστα που δημοσίευσε το ICS προκύπτει ότι εμπορικά πλοία που φέρουν σημαία Αυστραλίας, Βολιβίας, Καναδά, Κολομβίας, Κούβας, Ν. Κορέας, Ινδίας, Λιβύης, Ρωσίας, Ελβετίας, Ουκρανίας, ΗΠΑ κ.ά. δεν συμμορφώνονται με κάποιες απαιτήσεις του Paris MoU, ενώ πλοία με σημαία Κροατίας, Κουβέιτ, Μεξικό, Νιγηρίας, Κατάρ, Σαουδικής Αραβίας, Τουρκίας, Βενεζουέλας κ.ά. δεν ανταποκρίνονται σε ορισμένες απαιτήσεις του Tokyo MoU.
Επιπλέον, χώρες όπως το Μεξικό, το Πακιστάν, η Σιέρα Λεόνε, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Βανουάτου, η Βραζιλία, οι Νήσοι Κουκ, η Κόστα Ρίκα, η Αίγυπτος, η Ισλανδία, το Ισραήλ και το Κουβέιτ δεν υιοθετούν πλήρως τη σύμβαση MLC αναφορικά με τα εργασιακά ζητήματα στα πλοία.
Αναφορικά με την Ελλάδα, οι επιδόσεις που έχει καταγράψει ως flag state είναι άριστες καθώς δεν έχει παρατηρηθεί καμία αρνητική επίδοση.
Στα ίδια περίπου επίπεδα με την Ελλάδα βρίσκεται και η σημαία της Κύπρου για την περίοδο 2018-2019, με μόνη εξαίρεση την αρνητική επίδοση που παρατηρείται στο κυπριακό νηολόγιο αναφορικά με το «USCG Target List (safety)».
Η λίστα με τις επιδόσεις των flag states για το 2018- 2019 έχει διανεμηθεί σε εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών και σε κράτη- μέλη που συμμετέχουν στον ICS, τα οποία αντιπροσωπεύουν άνω του 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Παρακάτω παρατίθεται η λίστα με τις επιδόσεις των flag states.
Οι μπλε και οι κόκκινες ενδείξεις υποδηλώνουν αντίστοιχα τις θετικές και αρνητικές επιδόσεις των flag states.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ