Πονοκέφαλος για τις ναυτιλιακές η απαγόρευση των open loop scrubbers

Πονοκέφαλος για τις ναυτιλιακές η απαγόρευση των open loop scrubbers

929
Πονοκέφαλος για τις ναυτιλιακές η απαγόρευση των open loop scrubbers

Η απαγορεύση της χρήσης scrubbers ανοιχτού τύπου σε αρκετούς λιμένες παγκοσμίως αναμένεται να κοστίσει ακριβά στις ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες θα αναγκαστούν να μετασκευάσουν τα πλοία τους τοποθετώντας νέο εξοπλισμό ή αναζητώντας άλλες λύσεις, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις εκάστοτε περιβαλλοντικές επιταγές της κάθε χώρας αλλά και στους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Η Σιγκαπούρη, η Κίνα και ο λιμένας Φουτζάιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν ήδη ανακοινώσει ότι από τις αρχές του 2020 θα απαγορεύσουν να προσεγγίζουν στα χωρικά τους ύδατα πλοία τα οποία θα διαθέτουν scrubbers ανοιχτού τύπου.

Επιπλέον ορισμένοι λιμένες σε Ιρλανδία, Ρωσία, Φινλανδία και Λιθουανία έχουν ανακοινώσει ανάλογες απαγορεύσεις, ενώ και η Νορβηγία προχωρά στην εφαρμογή αυστηρών μέτρων αναφορικά με την διέλευση των πλοίων από τα νορβηγικά φιόρδ με στόχο να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις εκπομπές αέριων ρύπων από τα πλοία αλλά και τις απορρίψεις αποβλήτων τους.

Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης η χρήση scrubbers ανοιχτού τύπου θεωρείται ως η φθηνότερη επιλογή συγκριτικά με τις εναλλακτικές της για την συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του 2020. Ωστόσο οι απαγορεύσεις open loop scrubbers από ολοένα και αυξανόμενο αριθμό χωρών και λιμένων αναμένεται ότι θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις ναυτιλιακές εκείνες που έχουν επενδύσει σε τέτοιου είδους συστήματα.

Φωτό: Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.