
Μαλαισία και Σιγκαπούρη βρίσκονται σε διαδικασία προκειμένου να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις αναφορικά με την μεταξύ τους περιοχή αμφισβητούμενων θαλάσσιων συνόρων, με στόχο να βελτιώσουν τις σχέσεις τους.
Οι υπουργοί εξωτερικών των δύο γειτονικών χωρών, στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησής τους, συμφώνησαν να αναστείλουν προς το παρόν την επιβολή ορίων στα σύνορα της αμφισβητούμενης περιοχής.
Αυτό σημαίνει ότι κυβερνητικά σκάφη δεν θα αγκυροβολούν στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, θα ανασταλούν επίσης στην παρούσα φάση οι εμπορικές δραστηριότητες στην περιοχή, ενώ πλοία μαλαισιανής και σιγκαπουριανής σημαίας θα προσεγγίζουν την περιοχή σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Δικαίου Θαλάσσης συμπεριλαμβανομένου του UNCLOS (United Nations Convention on the Law of the Sea).
Επίσης οι κυβερνήσεις της Σιγκαπούρης και της Μαλαισίας πρόκειται να ορίσουν μια επιτροπή υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικού της Μαλαισίας, Muhammad Shahrul Ikram Yaakob, και του γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικού της Σιγκαπούρης, Chee Wee Kiong, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι οι παραπάνω συστάσεις θα εφαρμοσθούν.
Σιγκαπούρη και Μαλαισία βρέθηκαν σε διαμάχη όταν η Μαλαισία αποφάσισε τον περασμένο Οκτώβριο να επεκτείνει τα σύνορα του λιμένα της Johor Baru, οδηγώντας την κυβέρνηση της Σιγκαπούρης να την κατηγορήσει ότι καταπατά τα θαλάσσια όρια της περιοχής της Tuas, τα όρια της οποίας επέκτεινε η Σιγκαπούρη τον περασμένο Δεκέμβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ