Capital Link Cyprus Shipping Forum: Τί συζητά η ναυτιλιακή κοινότητα;

Capital Link Cyprus Shipping Forum: Τί συζητά η ναυτιλιακή κοινότητα;

263
Capital Link Cyprus Shipping Forum: Τί συζητά η ναυτιλιακή κοινότητα;

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Capital Link διοργάνωσε την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019 το ετήσιό της Cyprus Shipping Forum στη Λεμεσό με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 500 τουλάχιστον άτομα, συνεχίζοντας τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν τα δύο προηγούμενα συνέδρια.

Οι εργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν με την ομιλία της υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου. Η κ. Πηλείδου, η οποία έχει ήδη συμπληρώσει ένα έτος στην θέση του επικεφαλής του υφυπουργείου,  κατά την ομιλία της εστίασε στην σταδιακή αλλά σταθερή ανάδειξη της Κύπρου σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο μέσω επένδυσης στην γαλάζια ανάπτυξη, στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην ενδυνάμωση των διεθνών συνεργιών. Παράλληλα, η κ. Πηλείδου τόνισε ότι το κυπριακό νηολόγιο έχει παρουσιάσει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία έτη, ενώ οι προοπτικές του παραμένουν εξαιρετικά θετικές.

thumbnail_52766844_812114025832583_1499114371383558144_n
Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου κ. Νατάσα Πηλείδου

Σε ό,τι αφορά την κυπριακή ναυτιλία αξίζει να σημειωθεί και η είδηση πως αναμένεται ανανέωση για ακόμα μία δεκαετία του ισχύοντος φορολογικού καθεστώτος που διέπει τις ναυτιλιακές εταιρείες. Συγκεκριμένα, ο κ. Μάρκος Κληρίδης, Director της CMK Eurofinance, μιλώντας στο τέταρτο πάνελ του Cyprus Shipping Forum επέλεξε να αναφερθεί στο σύστημα του φόρου χωρητικότητας που ισχύει στην Κύπρο, σημειώνοντας ότι η ισχύς του παρόντος καθεστώτος εκπνέει το 2020 και πως αναμένεται η ανανέωσή του για μία ακόμα δεκαετία. Για τον κ. Κληρίδη η Κύπρος αποτελεί έναν ελκυστικό τόπο για το διεθνές ναυτιλιακό επιχειρείν, ενώ επισήμανε και την σημαντική βοήθεια του υφυπουργείου Ναυτιλίας να ενισχυθεί έτι περαιτέρω η ελκυστικότητα της Μεγαλονήσου για διαχειρίστριες εταιρείες αλλά και πλοιοκτήτριες.

Ωστόσο, στόχος του συνεδρίου ήταν όχι μόνο να αναδειχθεί ο σημαντικός ρόλος της Κύπρου ως ναυτιλιακού, επενδυτικού και επιχειρηματικού προορισμού, αλλά και να αποτελέσει αφορμή συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων ορισμένων από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του χώρου του διεθνούς ναυτιλιακού επιχειρείν. Επί τάπητος τέθηκαν όλα τα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν σήμερα την διεθνή κοινότητα, όπως η πρόκληση του 2020, η διαθεσιμότητα συμβατών καυσίμων, το παρόν και το μέλλον στην διαχείριση πλοίων και εταιρειών, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Ναυτιλιακή χρηματοδότηση και κεφαλαιαγορές

Οι προκλήσεις της ναυτιλιακής χρηματοδότησης καθώς επίσης και οι εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης για την ναυτιλιακή βιομηχανία αποτέλεσαν τα κύρια σημεία του 3ου μέρους του 3ου ετήσιου Capital Link Cyprus Shipping Forum. Αρχικά η κ. Βρεττού, Head of Wholesale Banking Greece and Cyprus της HSBC, σημείωσε ότι  η αξιοπιστία του εκάστοτε πλοιοκτήτη αποτελεί ζωτικής σημασίας για την ναυτιλιακή τραπεζική χρηματοδότηση. Αναφορικά με τα hedge funds και την αυξανόμενη εμπλοκή τους στην ναυτιλία, η ίδια σημείωσε ότι οι τράπεζες δεν τα βλέπουν ανταγωνιστικά καθώς αποτελούν σημαντική λύση για το κενό χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν ναυτιλιακές εταιρείες μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Τον λόγο στη συνέχεια πήρε ο κ. Ηρακλής Τσιριγώτης, ο οποίος  επεσήμανε ότι ακόμα και οι παραδοσιακές μικρές και μεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν πρόσβαση σε χρηματοδοτικά κανάλια, καθώς χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ευελιξία ενώ αναφερόμενος στα hedge funds σημείωσε ότι πλέον υπάρχουν πολλές επιλογές για πολλές διαφορετικές ανάγκες.

βρεττου
(Α-Δ): Γεώργιος Τσαβλίρης, Principal – Tsavliris Salvage Group, Richard Brand, Partner – Caldawalader, Wickersham & Taft, Eλένη Βρεττού, Head of Wholesale Banking Greece and Cyprus – HSBC, Ηρακλής Τσιριγώτης, Head of Shipping – Amsterdam Trade Bank, Νικόλαος Παπανέστης, First Vice President in the Oceans’ Industries division of DNB BANK

 

Από την πλευρά του ο κ. Νικόλαος Παπανέστης,  First Vice President in the Oceans’ Industries division of DNB BANK, αναφέρθηκε στην προσπάθεια των τραπεζών να μειώσουν την έκθεσή τους στην ναυτιλία κυρίως λόγω της κυκλικότητας της αγοράς αλλά και των αυξημένων κινδύνων που αντιμετωπίζουν τα αντισυμβαλλόμενα μέρη. Για το λόγο αυτό η DNB BANK έχει αναδιαμορφώσει τη στρατηγική της το τελευταίο διάστημα δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην κερδοφορία, συμπλήρωσε ο κ. Παπανέστης.

O κ. Στέφανος Φράγκος, Senior Representative της YieldStreet στην Αθήνα, ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες έχουν επικεντρωθεί στην χρηματοδότηση των πολύ μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών με αποτέλεσμα να εμφανίζονται εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης, όπως οι πλατφόρμες που φέρνουν κοντά επενδυτές με μια πληθώρα επιλογών. Ο κ. Mark Friedman, Senior Managing Director του Investment Banking της Εvercore Partners, αναφέρθηκε εκτενώς στην πληθώρα χρηματοδοτικών επιλογών που εντοπίζει κανείς στην Ασία.

ΦΡΑΓΚΟΣ
(Α-Δ): Γεώργιος Τσαβλίρης, Principal – Tsavliris Salvage Group,  Χρήστος Βαρτζής, Partner – Stephenson Harwood,  Mark Friedman, Senior Managing Director, Investment Banking – Evercore Partners,  Στέφανος Φράγκος, Senior Representative – Athens Branch – YieldStreet Marine Inc.,

Παρόν και μέλλον στην διαχείριση πλοίων και εταιρειών

Σε όλα τα ζητήματα και τις τάσεις, οι οποίες θα διαμορφώσουν την διαχείριση πλοίων και εταιρειών στα χρόνια που έρχονται, εστίασαν οι συμμετέχοντες στο τρίτο πάνελ του συνεδρίου με συντονιστή τον κ. Νικόλαο Μίχα, Technical Service Manager, South East Europe, Middle East & Africa του DNV GL Maritime.

Ο κ. Mark O’ Neil,President και CEO της Columbia Shipmanagement, αναφέρθηκε στις σημαντικές υπηρεσίες που παρέχει σε έναν πλοιοκτήτη μία διαχειρίστρια εταιρεία στον βαθμό που η τελευταία εστιάζει σε παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς όλους τους πελάτες τους, χωρίς διάκριση με βάση τα μεγέθη τους, με στόχο την βελτιστοποίηση της διαχείρισης του στόλου αλλά και την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. «Πρέπει να παρέχουμε στον πελάτη μας αυτό που έχει ανάγκη ο ίδιος» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Roine Ahlquist, Managing Director της Oceanic Marine Management, ανέφερε ότι «έχουμε ανάγκη κάποιον που μπορεί να φροντίσει τα πλοία μας, ενώ εστίασε και στο ζήτημα της τάσης συγκέντρωσης που παρατηρείται στην αγορά τονίζοντας ότι αυτή η τάση είναι που φέρνει την αλλαγή στην βιομηχανία και «τροποποιεί τα επιχειρηματικά μοντέλα». Ο κ. Prabhat Kumar Jha, Group Managing Director και CEO της MSC ShipmanagementLimited, τόνισε με έμφαση ότι αναγκαίο δεν είναι μόνο να υπάρχει η διαθέσιμη χρηματοδότηση αλλά και η εμπειρία στην διαχείριση του πλοίου, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία μίας καλής και λειτουργικής σχέσης «μεταξύ του asset, που είναι το πλοίο, του διαχειριστή και του πλοιοκτήτη».

Το 3ο ετήσιο Capital Link Cyprus Shipping Forum πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα του υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Maritime Cyprus και με την υποστήριξη της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών.

thumbnail_53111171_1156920197817042_2925240025589219328_n
(Α-Δ): Νικόλαος Μίχας, Technical Service Manager, South East Europe, Middle East & Africa – DNV GL Maritime, Γεώργιος Τσαβλίρης, Principal – Tsavliris Salvage GrouMark O’Neil, President & CEO – Columbia Shipmanagement, Prabhat Kumar Jha, Group Managing Director & CEO – MSC Shipmanagement Limited, Roine Ahlquist, Managing Director – Oceanic Marine Management, Θεόδωρος Μπαλτατζής, Managing Director – Technomar Shipping, Terence Zhao, Managing Director – Singhai Marine

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά