
Το σχέδιο διάσωσης της γερμανικής τράπεζας NordLB, μεταξύ άλλων, προβλέπει τον σημαντικό περιορισμό της έκθεσής της στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Στα τέλη του 2015 το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο της τράπεζας άγγιζε τα σχεδόν €17,5 δις, και σήμερα υπολογίζεται στα σχεδόν €7 δις.
Σύμφωνα με πληροφορίες γερμανικών εφημερίδων ο πλέον πιθανός νέος αγοραστής της τράπεζας είναι το αμερικανικό ιδιωτικό fund Cerberus. Ο επενδυτής φαίνεται διατεθειμένος στον βαθμό που εξυπηρετούνται επαρκώς τα ναυτιλιακά δάνεια να καταβάλει τα υπόλοιπα των οφειλών χωρίς περαιτέρω χρεώσεις. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως το 90% των ναυτιλιακών δανείων που έχουν χορηγηθεί χαρακτηρίζεται ως «μη εξυπηρετούμενο».
Για αρκετά μέλη της γερμανικής ναυτιλιακής κοινότητας αυτές οι εξελίξεις, όπως σημειώνουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, είναι άκρως ανησυχητικές και πιθανώς σηματοδοτούν νέες πωλήσεις μονάδων του γερμανικού ποντοπόρου στόλου και κατά συνέπεια περαιτέρω συρρίκνωσή του.
Να σημειωθεί, ότι ο γερμανικός ποντοπόρος εμπορικός στόλος περιελάμβανε τον περασμένο Νοέμβριο μόλις 2.359 πλοία, όταν το 2011 αριθμούσε 3.784 πλοία. Πρόκειται για μείωση κατά -σχεδόν- ενός τρίτου των μεγεθών του γερμανικού στόλου.
Όπως σημειώνεται στην «Handelsblatt», σε πολλές περιπτώσεις οι ναυτιλιακές εταιρείες θα αναγκαστούν να πωλήσουν τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία τους, κυρίως σε Έλληνες, Κινέζους ή Αμερικανούς, σε ανταγωνιστές τους, δηλαδή, που διαθέτουν επαρκή αγοραστική δύναμη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ