
Η επικείμενη εφαρμογή του Sulphur Cap 2020 έχει θέσει ένα μεγάλο δίλημμα στην αγορά των chemical tankers και όχι μόνο.
Σύμφωνα με έκθεση της Drewry, οι πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χημικών φορτίων αναρωτιούνται εάν θα πρέπει να τοποθετήσουν scrubbers στα πλοία τους ή να στραφούν σε «καθαρότερα» ναυτιλιακά καύσιμα.
Για πολλούς που διαχειρίζονται chemical tankers μικρής χωρητικότητας δεν υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης scrubber καθώς δεν υπάρχει επαρκής χώρος και επίσης το κόστος ανακατασκευής του είναι πολλές φορές απαγορευτικό.
Όπως προκύπτει από την έκθεση της Drewry, σήμερα εκτιμάται ότι 21 πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων έχουν εγκαταστήσει scrubbers, ενώ επιπλέον 76 αναμένεται να προβούν σε αντίστοιχες τοποθετήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2019 και εξής.
Σήμερα υπολογίζεται ότι το 90% του υπάρχοντος στόλου από chemical tankers ενδεχομένως να στραφεί σε εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα, χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, με 18 πλοία να έχουν ανακατασκευαστεί προκειμένου να μπορούν να καταναλώνουν και LNG, ενώ 8 chemical tankers καταναλώνουν ως καύσιμο το μεθάνιο.
Ωστόσο ένα ζήτημα που απασχολεί τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές των πλοίων είναι τα υψηλά κόστη στα καύσιμα μόλις τεθεί σε ισχύ το Sulphur Cap και κατά πόσο αυτά θα μπορούν να μετακυλήσουν στους ναυλωτές.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ