Η επικείμενη εφαρμογή του Sulphur Cap 2020 έχει θέσει ένα μεγάλο δίλημμα στην αγορά των chemical tankers και όχι μόνο.
Σύμφωνα με έκθεση της Drewry, οι πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χημικών φορτίων αναρωτιούνται εάν θα πρέπει να τοποθετήσουν scrubbers στα πλοία τους ή να στραφούν σε «καθαρότερα» ναυτιλιακά καύσιμα.
Για πολλούς που διαχειρίζονται chemical tankers μικρής χωρητικότητας δεν υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης scrubber καθώς δεν υπάρχει επαρκής χώρος και επίσης το κόστος ανακατασκευής του είναι πολλές φορές απαγορευτικό.
Όπως προκύπτει από την έκθεση της Drewry, σήμερα εκτιμάται ότι 21 πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων έχουν εγκαταστήσει scrubbers, ενώ επιπλέον 76 αναμένεται να προβούν σε αντίστοιχες τοποθετήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2019 και εξής.
Σήμερα υπολογίζεται ότι το 90% του υπάρχοντος στόλου από chemical tankers ενδεχομένως να στραφεί σε εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα, χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, με 18 πλοία να έχουν ανακατασκευαστεί προκειμένου να μπορούν να καταναλώνουν και LNG, ενώ 8 chemical tankers καταναλώνουν ως καύσιμο το μεθάνιο.
Ωστόσο ένα ζήτημα που απασχολεί τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές των πλοίων είναι τα υψηλά κόστη στα καύσιμα μόλις τεθεί σε ισχύ το Sulphur Cap και κατά πόσο αυτά θα μπορούν να μετακυλήσουν στους ναυλωτές.
Φωτό: Pixabay