
Tο κινεζικό λιμάνι Ningbo-Zhoushan κατέγραψε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 26 εκατ. ΤΕUs το 2018, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να εισέλθει στην τριάδα των κορυφαίων λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως η ραγδαία ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών είναι αυτή που συντέλεσε στην αύξηση της διακίνηση containers στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan.
Από την άλλη, ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε στο λιμάνι Shenzhen άγγιξε τα 25,74 εκατ. ΤΕUs, με αποτέλεσμα το κινεζικό λιμάνι να υποχωρήσει στη σχετική κατάταξη.
Τέλος, να σημειωθεί ότι την πρώτη θέση μεταξύ των πλέον πολυσύχναστων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το 2018 κατέκτησε -για ένατο συνεχόμενο έτος- ο λιμένας της Σαγκάη, καθώς διακινήθηκαν 42,01 εκατ. ΤΕUs, ενώ το λιμάνι της Σιγκαπούρης βρέθηκε στη δεύτερη θέση.
Ιδιαίτερο επίσης ενδιαφέρον έχει η ταχεία ανάπτυξη σημειώνει ο λιμένας του Κολόμπο τα τελευταία χρόνια, καθώς το 1995 η διακίνηση φορτίων ανερχόταν σε 1 εκατ. TEUs, ενώ συγκεκριμένος όγκος διπλασιάστηκε έπειτα από 9 ολόκληρα χρόνια, το 2004.
Ωστόσο, το 2010 η διακίνηση φορτίων από το λιμάνι του Κολόμπο ανήλθε σε 4 εκατ. TEUs, το 2015 σε 5 εκατ. TEUs, ενώ το 2017 σε 6 εκατ. TEUs.
Από το λιμάνι του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα διακινήθηκαν μέσω των τριών τερματικών σταθμών του (Jaya Container Terminal (JCT), South Asia Gateway Terminal (SAGT), Colombo International Container Terminal (CICT)) περίπου 7 εκατ. TEUs κατά τη διάρκεια του 2018 , αύξηση κατά 1 εκατ. TEUs συγκριτικά με το 2017.
Επιπλέον, εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής του Κολόμπο ανακοίνωσε ότι ο όγκος διαμετακομιστικού φορτίου από το εν λόγω λιμάνι σημείωσε αύξηση της τάξης του 19,3% το 2018.
Ο λιμένας του Κολόμπο κατέλαβε την 1η θέση στη λίστα με τα 30 top λιμάνια διαχείρισης containers για το πρώτο εξάμηνο του 2018, σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner, καθώς κατέγραψε αύξηση της τάξης του 15,6% στη διακίνηση containers το πρώτο εξάμηνο του 2018 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ