Οι πιο πολυσύχναστοι λιμένες διακίνησης containers

Οι πιο πολυσύχναστοι λιμένες διακίνησης containers

148
Οι πιο πολυσύχναστοι λιμένες διακίνησης containers

Tο κινεζικό λιμάνι Ningbo-Zhoushan κατέγραψε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 26 εκατ. ΤΕUs το 2018, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να εισέλθει στην τριάδα των κορυφαίων λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου.

Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως η ραγδαία ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών είναι αυτή που συντέλεσε στην αύξηση της διακίνηση containers στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan.

Από την άλλη, ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε στο λιμάνι Shenzhen άγγιξε τα 25,74 εκατ. ΤΕUs, με αποτέλεσμα το κινεζικό λιμάνι να υποχωρήσει στη σχετική κατάταξη.

Τέλος, να σημειωθεί ότι την πρώτη θέση μεταξύ των πλέον πολυσύχναστων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το 2018 κατέκτησε -για ένατο συνεχόμενο έτος- ο λιμένας της Σαγκάη, καθώς διακινήθηκαν 42,01 εκατ. ΤΕUs, ενώ το λιμάνι της Σιγκαπούρης βρέθηκε στη δεύτερη θέση.

Ιδιαίτερο επίσης ενδιαφέρον έχει η ταχεία ανάπτυξη σημειώνει ο λιμένας του Κολόμπο τα τελευταία χρόνια, καθώς το 1995 η διακίνηση φορτίων ανερχόταν σε 1 εκατ. TEUs, ενώ συγκεκριμένος όγκος διπλασιάστηκε έπειτα από 9 ολόκληρα χρόνια, το 2004.

Ωστόσο, το 2010 η διακίνηση φορτίων από το λιμάνι του Κολόμπο ανήλθε σε 4 εκατ. TEUs, το 2015 σε 5 εκατ. TEUs, ενώ το 2017 σε 6 εκατ. TEUs.

Από το λιμάνι του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα διακινήθηκαν μέσω των τριών τερματικών σταθμών του (Jaya Container Terminal (JCT), South Asia Gateway Terminal (SAGT), Colombo International Container Terminal (CICT)) περίπου 7 εκατ. TEUs κατά τη διάρκεια του 2018 , αύξηση κατά 1 εκατ. TEUs συγκριτικά με το 2017.

Επιπλέον, εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής του Κολόμπο ανακοίνωσε ότι ο όγκος διαμετακομιστικού φορτίου από το εν λόγω λιμάνι σημείωσε αύξηση της τάξης του 19,3% το 2018.

Ο λιμένας του Κολόμπο κατέλαβε την 1η θέση στη λίστα με τα 30 top λιμάνια διαχείρισης containers για το πρώτο εξάμηνο του 2018, σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner, καθώς κατέγραψε αύξηση της τάξης του 15,6% στη διακίνηση containers το πρώτο εξάμηνο του 2018 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ