Γιατί συζητείται η δημιουργία νέας μεσογειακής ECA;

Γιατί συζητείται η δημιουργία νέας μεσογειακής ECA;

145
Γιατί συζητείται η δημιουργία νέας μεσογειακής ECA;

Πλειάδα μη κυβερνητικών περιβαλλοντικών οργανισμών από την Γερμανία, την Γαλλία και άλλες χώρες της Ε.Ε. καλούν προς απαγόρευση της χρήσεως βαρέων καυσίμων αλλά και scrubbers από τα πλοία εντός ευρωπαϊκών περιοχών ελέγχου εκπομπών (ECAs).

Σύμφωνα με τις ΜΚΟ η στροφή προς «ελαφρύτερα» και φιλικότερα για το περιβάλλον καύσιμα θα συμβάλει σε σημαντική μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων, ωστόσο η χρήση scrubbers εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει κινδύνους στο θαλάσσιο περιβάλλον από την απόρριψη βλαβερών αποβλήτων.

Συγχρόνως οι εν λόγω περιβαλλοντικές οργανώσεις επαναφέρουν ξανά στο προσκήνιο την δημιουργία μιας μεσογειακής ECA, επισημαίνοντας τα οφέλη για το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων πλησίον της περιοχής.

Έρευνα που διεξήχθη από τις ΜΚΟ παρουσίασε τα οφέλη από την δημιουργία μιας SECA (Sulphur Emission Control Area) αλλά και NECA (Nitrogen  Emission Control Area) στην Ανατ. Μεσόγειο, καθώς εκτιμάται ότι οι εκπομπές οξειδίων θείου και αζώτου θα σημείωναν πτώση κατά 77%  και 76%, αντίστοιχα, στις παράκτιες περιοχές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.