
Η μειωμένη όρεξη για τη ναυπήγηση mega containerships αναμένεται ότι θα επιφέρει βελτίωση στην ισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2019, σύμφωνα με τον κ. Simon Heaney, senior manager στον τομέα των ερευνών για την αγορά των containers στην Drewry και εκδότη του Container Forecaster της Drewry.
Όπως επισημαίνει ο κ. Heaney μέχρι το 2022 αναμένεται μια καλύτερη εικόνα σε ό,τι αφορά την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των containerships, μολονότι η υπερπροσφορά θα συνεχίζει να ταλανίζει την εν λόγω αγορά.
Ωστόσο όπως προσθέτει ο εκδότης του Container Forecaster της Drewry οι αναπροσαρμογές που θα παρατηθούν από μέρους της προσφοράς των containerships εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν στον μετριασμό των συνεπειών στην εν λόγω αγορά από τον μειωμένο ρυθμό αύξησης της ζήτησης για containers, οδηγώντας σε υψηλότερα επίπεδα ναύλων και αυξημένα κέρδη.
Για το 2019, σύμφωνα με την Drewry, αναμένεται αύξηση κατά 2,5% στον ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου στόλου containerships, αριθμός που αποτελεί το ήμισυ της αντίστοιχης αύξησης του 2018, λόγω των μειωμένων ναυπηγήσεων και του υψηλότερου ρυθμού στις ανακυκλώσεις που θα καταγραφεί το νέο έτος.
Στον μειωμένο αριθμό των ναυπηγήσεων και τον υψηλό ρυθμό ανακύκλωσης καταλυτικό ρόλο διαδραματίζουν οι διεθνείς περιβαλλοντικοί κανονισμοί, που ωθούν προς την έξοδο τα μεγαλύτερης σε ηλικία πλοία, καθώς και τα ασύμφορα οικονομικά.
Παρά τις εμπορικές διενέξεις μεταξύ ΗΠΑ– Κίνας και τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις που αποτελούν προκλήσεις για την αγορά των containerships η Drewry προβλέπει ότι το 2019 θα αποτελέσει μια σταθερή χρονιά για την εν λόγω αγορά.
Αναφορικά με τη λιμενική διακίνηση των containers κατά τη διάρκεια του 2018 από το λιμάνι της Σαγκάης διακινήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2018 περίπου 42,01 εκατ. TEUs, αύξηση κατά 4% συγκριτικά με το 2017.
Η Σαγκάη παρέμεινε και το 2018 το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ τα κέρδη που κατέγραψε το περασμένο έτος αποτιμώνται σε $1,5 δις.
Την δεύτερη θέση στην λίστα με τους μεγαλύτερους λιμένες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως διατήρησε το 2018 το λιμάνι της Σιγκαπούρης. Σύμφωνα με την Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης το περασμένο έτος η διακίνηση containers από το λιμάνι της Σιγκαπούρης ανήλθε σε 36,6 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξης του 8,7% συγκριτικά με το 2017.
Επίσης το λιμάνι της Σιγκαπούρης το περασμένο έτος παρέμεινε στην πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος λιμένας ανεφοδιασμού των πλοίων με καύσιμα, με ποσότητα που άγγιξε τους 49,8 εκατ. τόνους.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ