
Επιβράδυνση στην αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες παγκοσμίως αναμένεται να καταγραφεί εντός του 2019, σύμφωνα με την Drewry.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2019, συγκριτικά με το 4,7% του 2018, αντιπροσωπεύοντας αύξηση κατά 30 εκατ. TEUs. Ωστόσο οι προβλέψεις για το 2019 είναι αβέβαιες λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ– Κίνας και του Brexit.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της Drewry, κατά τη διάρκεια του 2019 αναμένονται συγκρατημένες επενδύσεις στην ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και στην αύξηση της χωρητικότητας των λιμένων διακίνησης containers. Ακόμα και οι Κινέζοι, ηγέτες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, εκτιμάται ότι θα είναι πιο «φειδωλοί» στην επενδυτική τους δραστηριότητα. Ωστόσο θα καταγραφεί αύξηση στην χωρητικότητα των λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως κατά 25 εκατ. TEUs, μέσα από εκτιμώμενες επενδύσεις της τάξης των $7,5 δις.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Drewry, δεν αναμένεται εντός του 2019 περαιτέρω αύξηση στην μέγιστη χωρητικότητα των containerships, ενώ αναμένεται ότι θα σημειωθεί αυξημένη «απαξίωση» στους λιμένες εξυπηρέτησης μικρότερης χωρητικότητας πλοίων.
Η ψηφιοποίηση, ο αυτοματισμός και η χρήση τεχνολογίας blockchain θα συνεχίσουν να αποτελούν τομείς εξερεύνησης από τους διαχειριστές των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και το 2019, ενώ έμφαση επίσης θα δοθεί και στις επενδύσεις για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων πέρα από τους λιμένες, σε μία ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.
Παρά τις προκλήσεις που θα βιώσει η αγορά των containers και όχι μόνο, οι λιμένες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και οι διαχειριστές των τερματικών σταθμών θα καταγράψουν εντός του 2019 κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων περίπου $25 δις.
Η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω λιμένων αναμένεται να ξεπεράσει τα 800 εκατ. TEUs το τρέχον έτος.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ