Σε «ρυθμό» διαλύσεων η αγορά των tankers

Σε «ρυθμό» διαλύσεων η αγορά των tankers

278
Σε «ρυθμό» διαλύσεων η αγορά των tankers

To 2018 καταγράφεται ως το έτος με τον μεγαλύτερο αριθμό δεξαμενοπλοίων που έχει οδηγηθεί προς ανακύκλωση την τελευταία δεκαπενταετία.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Gibson Shipbrokers, που δημοσιεύονται στον διεθνή Τύπο, περισσότερα από 150 δεξαμενόπλοια άνω των 25.000 dwt έχουν σταλεί προς εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων σε όλο τον κόσμο. Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν τον υψηλό αριθμό των διαλύσεων στους χαμηλούς ναύλους αλλά και στις ελκυστικές τιμές που προσφέρονται για ανακύκλωση.

Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον πως αυτός ο υψηλός αριθμός δεξαμενοπλοίων που οδηγήθηκε προς ανακύκλωση το 2018, δεν πρόκειται να επαναληφθεί το 2019, όπως σημειώνει σε πρόσφατη έκθεση της BIMCO, ο Peter Sand, Chief Shipping Analyst της τελευταίας. Στην έκθεση αναφέρεται, επίσης, πως «κατά το νέο έτος αναμένεται βελτίωση των κερδών από τα χαμηλά επίπεδα του 2018 και ως εκ τούτου οι πλοιοκτήτες θα χάσουν το ενδιαφέρον τους για πώληση πλοίων προς scrap».

Μάλιστα, σημειώνει ο Peter Sand πως το 2019 θα καταγραφεί αύξηση του στόλου των tankers άνω του 2%, με την ώθηση να προέρχεται κυρίως από τα νέα διυλιστήρια της Κίνας που θα τεθούν σε λειτουργία και θα αυξήσουν την ζήτηση αλλά και από τις αυξημένες εξαγωγές αμερικανικού πετρελαίου. Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην έκθεση της BIMCO, πρόκειται για πραγματικότητες που μπορεί και να ανατραπούν. Πιο θετικό είναι το outlook για τα oil-product tankers, που πιθανώς να επηρεαστούν θετικά από την διακίνηση καυσίμων συμβατών με τα οριζόμενα στο Sulphur Cap 2020.