
Οι βλέψεις της κινεζικής κυβέρνησης για μείωση των εισαγωγών άνθρακα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του έτους, έχουν αρνητική επίδραση στην ναυλαγορά των Panamaxes, καταδεικνύει έρευνα της Drewry.
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2018, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν με γρήγορο ρυθμό προκειμένου ο ασιατικός γίγαντας να ανταποκριθεί στις υψηλές ηλεκτροπαραγωγικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα και λιγνίτη από την Κίνα ανήλθαν έως τον Σεπτέμβριο στους 169 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 7,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Ωστόσο το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια αντιστροφή αυτής της τάσης καθώς η κινεζική κυβέρνηση επιτρέπει έναν περιορισμένο αριθμό εισαγωγών άνθρακα, προκειμένου αυτές να μην ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2017.
Προφανώς και η εξέλιξη αυτή επηρεάζει άμεσα τους ναύλους για τα Panamaxes στις διαδρομές Ινδονησία- Κίνα και Αυστραλία- Κίνα, καθώς το 97% των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα προέρχονται από τις δύο αυτές χώρες.
Ενδεικτικά η Drewry αναφέρει ότι η Κίνα προκειμένου να παραμείνει στα ίδια επίπεδα εισαγωγών άνθρακα φέτος, θα πρέπει κατά το δ΄τρίμηνο του έτους να εισαγάγει συνολικά 42 εκατ. τόνους άνθρακα, αριθμός ο οποίος μεταφράζεται σε μεταφορές με 148 πλοία. Πέρσι κατά το αντίστοιχο διάστημα 189 πλοία μετέφεραν άνθρακα προς την Κίνα κατά το αντίστοιχο διάστημα.
Τέλος η Drewry εκτιμά ότι η κατάσταση αυτή για τα Panamaxes είναι παροδική, δεδομένου ότι κατά τους πρώτους μήνες του 2019, ο ασιατικός γίγαντας θα αυξήσει και πάλι τις εισαγωγές άνθρακα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ