
Ελαφρά μείωση καταγράφηκε στο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλία την περίοδο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου 2018, σύμφωνα με την «Shipping Confidence Survey» του διεθνούς Οίκου Moore Stephens.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας η Moore Stephens χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στην ναυτιλία σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν τον ναυτιλιακό κλάδο από το 1 έως το 10, αξιολογώντας κατά αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης.
Το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου 2018 ανήλθε σε 6, συγκριτικά με το 6,3 της τελευταίας έρευνας που είχε διεξαχθεί τον περασμένο Αύγουστο.
Από τη μεριά των πλοιοκτητών το επίπεδο εμπιστοσύνης μειώθηκε από 6,8 σε 6,4, ενώ των διαχειριστριών εταιρειών πλοίων από 6,2 σε 6. Μείωση καταγράφηκε επίσης στο επίπεδο εμπιστοσύνης των ναυλωτών, από 7 σε 6,8 την περίοδο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου.
Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν οι ναυλομεσίτες των οποίων το επίπεδο εμπιστοσύνης αυξήθηκε από 4,9 σε 5,2.
Στο πλαίσιο της έρευνας προέκυψε ότι το 60% των συμμετεχόντων αναμένει υψηλότερους ναύλους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων εντός του 2019, αύξηση κατά 6% συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα.
Αναφορικά με την αγορά των dry bulk carriers, το 37% των συμμετεχόντων αναμένει υψηλότερο επίπεδο ναύλων εντός του 2019, ενώ το 25% εκτιμά ότι θα αυξηθούν οι ναύλοι στην αγορά των containerships, μείωση κατά 1% σε σχέση με την έρευνα για την περίοδο Ιουνίου- Αυγούστου 2018.
Ο κ. Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της Moore Stephens επεσήμανε ότι είναι απογοητευτικό να κλείνει η χρονιά με μία μείωση στις θετικές προσδοκίες για τη ναυτιλία. Ωστόσο όπως ο ίδιος προσέθεσε η ναυτιλία αποτελεί έναν ευμετάβλητο τομέα, με τα σκαμπανεβάσματά της, τονίζοντας ότι το 2018 αποτέλεσε έτος κατά τη διάρκεια του οποίου το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης άγγιξε ρεκόρ τετραετίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ