
Την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου το 14ο ετήσιο Forum του Institute of Chartered Shipbrokers Greek Branch (ICS) με τίτλο «2020: The Year that will change shipping;».
Περιβαλλοντικοί κανονισμοί, τεχνολογία και ασφάλεια εν πλω ήταν μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν στην εκδήλωση, στην οποία έδωσαν το παρών εκπρόσωποι από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής κοινότητας.
Κατά την εναρκτήρια ομιλία του ο κ. Παναγιώτης Μήτρου (Technology & Innovation Manager, Marine & Offshore, Business Development, South Europe, Lloyd’s Register) τόνισε ότι οι πλοιοκτήτες εκπροσωπούνται στον ΙΜΟ από τις ενώσεις εκπροσώπησής τους με αποτέλεσμα να ακούγεται η φωνή τους εμμέσως και στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό. Ο κ. Μήτρου σημείωσε ακόμη, ότι όλοι φορείς συμπεριλαμβανομένων των νηογνωμόνων, των flag states και των port states θα πρέπει να υιοθετήσουν και να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς του ΙΜΟ προκειμένου να είναι επιτυχής η εφαρμογή τους.
Ο κ. Mark Pearson (Managing Director, Maran Tankers Management Inc.) τάχθηκε για ακόμη μία φορά υπέρ της εγκατάστασης scrubbers σχολιάζοντας ότι «για τα μεγάλα πλοία που διαχειριζόμαστε η επιλογή είναι πιο εύκολη». Σε ερώτηση για την διαφορά στην τιμή ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, τόνισε ότι θα καθοριστεί από την προσφορά των διυλιστηρίων και την ζήτηση από τους πλοιοκτήτες.
Από την πλευρά του ο κ. Χάρης Βαφειάς (Πρόεδρος και CEO, Stealthgas Inc.) αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ σχολίασε ότι «θα πρέπει να ζήσουμε με την εξέλιξη αυτή».
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Νίκος Τσαβλίρης (Πρόεδρος ICS Greek Branch & Tsavliris Salvage Group) τόνισε ότι στο εγγύς μέλλον θα αυξηθούν τα ατυχήματα εν πλω όπως ήδη συμβαίνει από την πρόσμιξη καυσίμων, ενώ εξέφρασε την ανησυχία του για την μη σύμπλευση όλων των εμπλεκόμενων μερών για την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ