
Οι παγκόσμιες χρηματιστηριακές αγορές δέχθηκαν για ακόμη μία φορά έντονες πιέσεις την περασμένη εβδομάδα καθώς πλέον οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη φαντάζουν λιγότερo ευνοϊκές. Η υποχώρηση των τιμών πετρελαίου έπληξε τις μετοχές των πετρελαϊκών εταιρειών ενώ η κόντρα ΗΠΑ–Κίνας επηρέασε αρνητικά τις αγορές στο σύνολό τους.
Ωστόσο στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας βλέπουμε τις ευρωπαϊκές αγορές να κερδίζουν έδαφος καθώς οι εντάσεις γύρω από τον προϋπολογισμό της Ιταλίας φαίνεται να υποχωρούν με τους αναλυτές να κάνουν λόγο για «τακτικό ελιγμό» της γείτονας χώρας. Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο οι αγορές εμφανίζουν ανοδική τάση παρά τις έντονες διαβουλεύσεις για το Brexit.
Ανακεφαλαιώνοντας θα μπορούσαμε να αναφέρουμε μερικούς από τους κυριότερους παράγοντες για τους οποίους οι χρηματιστηριακές αγορές έχουν εμφανίζουν απώλειες από τις αρχές Οκτώβρη. Πιο συγκεκριμένα παρατηρήθηκε έλλειψη ρευστότητας το εν λόγω διάστημα στις αγορές και ενώ η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται. Από την άλλη, τα υψηλά κόστη δανεισμού για πληθώρα εισηγμένων εταιρειών σε συνδυασμό με την χαμηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μείωσαν τα κέρδη τους.
Ποιες είναι ωστόσο οι συνιστώσες προκειμένου να αλλάξει το σκηνικό και οι αγορές να διορθώσουν; Είναι δεδομένο ότι η Fed θα αυξήσει τα επιτόκια τον επόμενο μήνα καθώς επίσης και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το 2019. Ωστόσο οικονομικά στοιχεία που υποδηλώνουν μια οικονομική επιβράδυνση καθώς επίσης και μειωμένο πληθωρισμό θα μπορούσαν να αναθεωρήσουν προς τα κάτω τα σχέδια της Fed για την αύξηση των επιτοκίων.
Παράλληλα οι πρόεδροι των ΗΠΑ και Κίνας θα κάτσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αργότερα μέσα στον μήνα με την ευχή όλων να υπάρξει συμφωνία και να αποφευχθούν επιπλέον αυξήσεις δασμών που πρόκειται να επιβληθούν τον Ιανουάριο.
Σε ότι αφορά το Brexit μένει να δούμε εάν η συμφωνία θα επικυρωθεί από το Κοινοβούλιο με μια πρώτη ή δεύτερη ψηφοφορία.
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ