Η πρωτοβουλία Project Forward η οποία καθοδηγείται από την εταιρεία Arista Shipping που εδρεύει στην Αθήνα, και με τη Wärtsilä ως έναν από τους συμμετέχοντες, αποδεικνύει ότι με τη χρήση του LNG ως καυσίμου, με έναν προηγμένο σχεδιασμό κύτους και με αποδοτικά μηχανήματα πρόωσης, θα είναι δυνατή η επίτευξη του στόχου του IMO για τη μείωση κατά 40% της έντασης άνθρακα μέχρι το 2030.
Οι δοκιμές μοντέλων του πλοίου σχεδιασμού του Project δείχνουν ότι ο Δείκτης Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) είναι αρκετά χαμηλότερος από το σημερινό αυστηρό επίπεδο της Φάσης 3. Ο EEDI αντικατοπτρίζει τις εκπομπές CO2 σε σχέση µε ένα ονομαστικό ποσοστό μεταφοράς και αποτελεί μέτρο της έντασης άνθρακα. Η Φάση 3 αφορά πλοία που κατασκευάζονται μετά το 2025 και αντιπροσωπεύει μείωση κατά 30% σε σχέση με το επίπεδο αναφοράς του 2008. Επιπλέον, ο ΙΜΟ ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για ενδεχόμενη περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 ανά έργο μεταφοράς μέχρι και 70% έως το 2050.
Το Project Forward δείχνει ότι αυτή η μείωση κατά 70% των εκπομπών CO2 μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και χωρίς να μειωθούν οι ταχύτητες πλεύσης, με τη χρήση καυσίμων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα αναμεμιγμένα με LNG.
“Ο σχεδιασμός του αποδοτικού συστήματος πρόωσης για το Project Forward βασίζεται σε μια νέα διάταξη που περιλαμβάνει μόλις δύο εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες Wärtsilä 31DF χωρίς βοηθητικές γεννήτριες. Το έργο είναι απόλυτα σύμφωνο με το όραμα Smart Marine της Wärtsilä, το οποίο προβλέπει μια νέα εποχή λύσεων που παρέχουν βέλτιστη αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και περιβαλλοντική βιωσιμότητα “, λέει ο Johnny Kackur, Γενικός Διευθυντής της Wärtsilä Marine Solutions.
O σχεδιασμός του κύτους του πλοίου έχει βελτιστοποιηθεί σε συνεργασία με τη φινλανδική εταιρεία σχεδιασμού πλοίων Deltamarin και τον αμερικανικό νηογνώμονα American Bureau of Shipping (ABS). Επιπλέον, στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία συμμετέχει και η γαλλική εταιρεία σχεδιασμού συστημάτων αποθήκευσης LNG, GTT.
Φωτό: wartsila.com