Νότια Ασία: Η γη της Επαγγελίας για το scrapping

Νότια Ασία: Η γη της Επαγγελίας για το scrapping

283
Νότια Ασία: Η γη της Επαγγελίας για το scrapping

Το γ’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους 113 πλοία εστάλησαν προς ανακύκλωση εκ των οποίων τα 79 οδηγήθηκαν προς τις ακτές της Νότιας Ασίας με σκοπό τη διάλυση, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τρεις εργάτες να χάσουν τη ζωή τους, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της NGO Shipbreaking Platform.

Είναι ωστόσο χαρακτηριστικό ότι κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα δεν παρατηρήθηκαν πολύ σοβαρά εργατικά ατυχήματα σε Πακιστάν και Μπαγκλαντές. Στην Τσιταγκόνγκ, η σημαντική μείωση που καταγράφηκε στις διαλύσεις πλοίων αλλά και οι ολοένα και μεγαλύτερες πιέσεις από εργατικά σωματεία, διεθνή ΜΜΕ και ανθρωπιστικές οργανώσεις για την αυστηροποίηση των προδιαγραφών ασφαλείας στα διαλυτήρια, συντέλεσαν στο να μην καταγραφούν ατυχήματα.

Αναφορικά με την «εθνικότητα» των πλοίων για scrapping, Αμερικανοί, Ινδοί και Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν τα περισσότερα πλοία σε διαλυτήρια της Νότιας Ασίας το γ’ τρίμηνο του 2018 με τους Γερμανούς και Σιγκαπουριανούς να ακολουθούν.

Να σημειωθεί ότι είναι σύνηθες πριν το beaching τα πλοία να περνούν από τα χέρια των scrap-dealers και να αλλάζουν σημαία στο τελευταίο τους ταξίδι και αυτό γιατί είναι ρητή η απαγόρευση των Βρυξελλών αναφορικά με τις πρακτικές ανακύκλωσης των ευρωπαϊκών πλοίων. Έτσι μεγάλη μερίδα των πλοίων που πουλήθηκαν στα ναυπηγεία της Νότιας Ασίας αυτό το τρίμηνο υιοθέτησαν σημαίες που ανήκουν στις μαύρες και γκρι λίστες και που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έφεραν κατά την διάρκεια της επιχειρησιακή τους ζωή. Δεν θα πρέπει τέλος να προκαλεί σε κανέναν μας εντύπωση το γεγονός ότι οι σημαίες αυτές χαρακτηρίζονται από μηδαμινή εφαρμογή του διεθνούς ναυτικού δικαίου.