
Η Βενετία, που η ιστορία της εδώ και εκατοντάδες χρόνια είναι άρρηκτα δεμένη με την θάλασσα, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο να δει την κύρια πλουτοπαραγωγική της πηγή, τον λιμένα της, να περιορίζει την δραστηριότητά του λόγω πιθανών μέτρων προστασίας της λιμνοθάλασσάς της.
Συγκεκριμένα, την τοπική Ένωση των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο καθώς και την Εθνική Ομοσπονδία Ναυτικών Πρακτόρων της Ιταλίας «Fedeagenti» έχουν ανησυχήσει έντονα θέσεις που δημοσιοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης περί μη χορήγησης άδειας για πλόες στη λιμνοθάλασσα σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος της βενετικής λιμνοθάλασσας. Οι σχετικές δηλώσεις προήλθαν από τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού Αλμπέρτο Μπονισόλι, τις οποίες υποστήριξε και ο συνάδελφός του υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ντανίλο Τονινέλι.
Για τους δύο θεσμικούς φορείς, όπως επισημαίνεται σε δελτίο Τύπου, μία τέτοια απαγόρευση θα έχει άμεσα αρνητικές συνέπειες στον εμπορικό λιμένα της Βενετίας, θέτοντας σε κίνδυνο 18.000 θέσεις εργασίας και αφαιρώντας από την πόλη ένα σημαντικό εισόδημα (έως και 20%), που σήμερα παράγεται χάρη στη λειτουργία του λιμένα σε ολόκληρη την μητροπολιτική περιοχή (άνω του 1 δις ευρώ).
Ο επικεφαλής της τοπικής Ένωσης των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο, Αλεσάντρο Σάντι, με αφορμή τις θέσεις μελών της ιταλικής κυβέρνησης συνασπισμού του πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε, δήλωσε πως «αντιμετωπίζουμε μία θανατική καταδίκη του λιμένα, που αποτελεί την κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή της Βενετίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής του Βένετο».
Από την πλευρά του ο Τζιαν Έντσο Ντούτσι, πρόεδρος της Federagenti, τονίζει πως «για χρόνια οι ναυτικοί πράκτορες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με έρευνες, αναλύσεις, μελέτες, τις οποίες έχουν κοινοποιήσει τόσο στο ευρύ κοινό όσο και σε ιδιωτικούς φορείς, και έχουν καταδείξει την συμβατότητα του λιμένα της Βενετίας με την προστασία τόσο της πόλης όσο και της λιμνοθάλασσάς της». Για τον επικεφαλής της Federagenti το μέλλον της πόλης βρίσκεται στο λιμάνι της και εκφράζει «την σθεναρή αντίθεση στα προτεινόμενα μέτρα της ιταλικής κυβέρνησης», ενώ δηλώνει πως θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να προστατευθεί ο λιμένας, οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές τους και «βεβαίως η κοινή μας ιστορία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ