Είναι επαρκής τελικά ο αριθμός των «εγκεκριμένων» διαλυτηρίων πλοίων;

Είναι επαρκής τελικά ο αριθμός των «εγκεκριμένων» διαλυτηρίων πλοίων;

97
Είναι επαρκής τελικά ο αριθμός των «εγκεκριμένων» διαλυτηρίων πλοίων;

Ο θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων (ECSA) μέσω ανακοίνωσής του τάσσεται υπέρ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο έργο που έχει αναλάβει αναφορικά με τις επιθεωρήσεις των εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων προκειμένου να ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης.

Η ECSA από τη μεριά της προτρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων, ακόμα και εάν οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις βρίσκονται εκτός Ε.Ε., πχ. στην Ινδία. Ο ευρωπαϊκός φορέας επισημαίνει, μέσα από την ανακοίνωσή του, την ανάγκη να διευρυνθεί ο ισχύων Ευρωπαϊκός Κατάλογος Μονάδων Ανακύκλωσης, καθώς όπως αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, υπάρχει έντονη ανησυχία ότι ο αριθμός των «εγκεκριμένων» διαλυτηρίων πλοίων δεν είναι επαρκής για να καλύψει την αντίστοιχη ζήτηση. Ο ίδιος προσέθεσε ότι οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ε.Ε. δεν ασχολούνται μόνο με διαλύσεις πλοίων αλλά και με επισκευές και μετατροπές αυτών, στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη αναφορικά με το εάν υπάρχει η αναγκαία χωρητικότητα εγκαταστάσεων η οποία θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην διάλυση πλοίων κρατών μελών της Ε.Ε. και μάλιστα πλοίων μεγάλης χωρητικότητας.

Η θέση που διατηρεί η ECSA έρχεται σε αντίθεση με όσα έχουν προκύψει από πρόσφατη μελέτη της NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment, σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης σήμερα είναι επαρκής για να εξυπηρετήσει τις διαλύσεις πλοίων κρατών- μελών της Ε.Ε.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.