
Το επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλία μειώθηκε ελαφρώς κατά τη διάρκεια του τριμήνου που ολοκληρώθηκε τέλος Αυγούστου, σύμφωνα με την τελευταία «Shipping Confidence Survey» του διεθνούς Οίκου Moore Stephens.
Επισημαίνεται ότι η ερευνητική ομάδα του οίκου στην προσπάθειά της για πιο ασφαλή συμπεράσματα χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στην ναυτιλία σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα τον κλάδο από 1 έως 10, αξιολογώντας κατά αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης. Ουσιαστικά το επίπεδο εμπιστοσύνη αντανακλά τις θετικές ή μη προοπτικές για την πορεία του ναυτιλιακού κλάδου.
Έτσι λοιπόν το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου διαμορφώθηκε στο 6,3, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το 6,4 του προηγούμενου τριμήνου, επίδοση η οποία αποτέλεσε την υψηλότερη των τελευταίων τεσσάρων χρόνων.
Από πλευράς ναυλωτών, το επίπεδο εμπιστοσύνης αυξήθηκε στο 7 από το 6,7 του προηγούμενου τριμήνου, φτάνοντας σε υψηλά εννέα μηνών. Σύμφωνα ωστόσο με την αξιολόγηση του ναυτιλιακού κλάδου από τους managers, το επίπεδο εμπιστοσύνης διαμορφώνεται στο 6,2 από το 6,7, ενώ για τους ναυλομεσίτες διαμορφώνεται στο 4,9 από το 6,3.
Επιπρόσθετα το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά υγρού φορτίου αυξήθηκε κατά 3% στο 53%. Αντιθέτως απαισιόδοξα βλέπουν την ναυλαγορά ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οι συμμετέχοντες καθώς ο αριθμός που αναμένει υψηλότερα επίπεδα ναύλων μειώθηκε αισθητά στο 38% (-16%) και στο 26% (-17%) αντίστοιχα.
Στην τριμηνιαία έρευνα τονίζεται ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι οποίες κυρίως οδηγούνται από τις πολιτικές Τραμπ όσον αφορά το διεθνές εμπόριο, αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ερώτηση για το κατά πόσο οι αλλεπάλληλοι δασμοί θα επηρεάσουν τον ναυτιλιακό κλάδο το επόμενο 12μηνο, το 42% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η επίδρασή τους θα είναι σημαντική και μόλις το 11% αναμένει ότι η επίδραση αυτή θα είναι ελάχιστη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ