
Το επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλία μειώθηκε ελαφρώς κατά τη διάρκεια του τριμήνου που ολοκληρώθηκε τέλος Αυγούστου, σύμφωνα με την τελευταία «Shipping Confidence Survey» του διεθνούς Οίκου Moore Stephens.
Επισημαίνεται ότι η ερευνητική ομάδα του οίκου στην προσπάθειά της για πιο ασφαλή συμπεράσματα χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στην ναυτιλία σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα τον κλάδο από 1 έως 10, αξιολογώντας κατά αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης. Ουσιαστικά το επίπεδο εμπιστοσύνη αντανακλά τις θετικές ή μη προοπτικές για την πορεία του ναυτιλιακού κλάδου.
Έτσι λοιπόν το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου διαμορφώθηκε στο 6,3, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το 6,4 του προηγούμενου τριμήνου, επίδοση η οποία αποτέλεσε την υψηλότερη των τελευταίων τεσσάρων χρόνων.
Από πλευράς ναυλωτών, το επίπεδο εμπιστοσύνης αυξήθηκε στο 7 από το 6,7 του προηγούμενου τριμήνου, φτάνοντας σε υψηλά εννέα μηνών. Σύμφωνα ωστόσο με την αξιολόγηση του ναυτιλιακού κλάδου από τους managers, το επίπεδο εμπιστοσύνης διαμορφώνεται στο 6,2 από το 6,7, ενώ για τους ναυλομεσίτες διαμορφώνεται στο 4,9 από το 6,3.
Επιπρόσθετα το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά υγρού φορτίου αυξήθηκε κατά 3% στο 53%. Αντιθέτως απαισιόδοξα βλέπουν την ναυλαγορά ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οι συμμετέχοντες καθώς ο αριθμός που αναμένει υψηλότερα επίπεδα ναύλων μειώθηκε αισθητά στο 38% (-16%) και στο 26% (-17%) αντίστοιχα.
Στην τριμηνιαία έρευνα τονίζεται ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι οποίες κυρίως οδηγούνται από τις πολιτικές Τραμπ όσον αφορά το διεθνές εμπόριο, αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ερώτηση για το κατά πόσο οι αλλεπάλληλοι δασμοί θα επηρεάσουν τον ναυτιλιακό κλάδο το επόμενο 12μηνο, το 42% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η επίδρασή τους θα είναι σημαντική και μόλις το 11% αναμένει ότι η επίδραση αυτή θα είναι ελάχιστη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ