
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2017, εξέδωσε την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2017 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 11 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $345 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $47 δις.
Για πρώτη φορά το 2017 δύο κινεζικές τράπεζες (Bank of China και China Exim) καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μεταξύ των κορυφαίων τραπεζών που συμμετέχουν μέσων δανείων στην χρηματοδότηση του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι η πτωτική πορεία των ευρωπαϊκών τραπεζών αναφορικά με την συμμετοχή τους στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας συνεχίστηκε και το 2017, ενώ οι αμερικανικές τράπεζες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο δανείων τους κατά 12%, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας υποχώρησε το 2017 από το 83% στο 59,6%, ενώ εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής αυξήθηκε από το 14,8% στο 35%.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Αντιθέτως, οι γαλλικές τράπεζες ενδυνάμωσαν την παρουσία τους ελαφρώς το 2017, ενώ τα χαρτοφυλάκια των ολλανδικών κυμαίνονται μεταξύ $21-$22 δις, όπως παρουσιάζεται στο διάγραμμα που ακολουθεί:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ