Πως διαμορφώθηκε η τραπεζική χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου το 2017

Πως διαμορφώθηκε η τραπεζική χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου το 2017

125
Πως διαμορφώθηκε η τραπεζική χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου το 2017

Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2017, εξέδωσε την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου η Petrofin.

Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2017 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 11 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $345 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $47 δις.

Για πρώτη φορά το 2017 δύο κινεζικές τράπεζες (Bank of China και China Exim) καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μεταξύ των κορυφαίων τραπεζών που συμμετέχουν μέσων δανείων στην χρηματοδότηση του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι η πτωτική πορεία των ευρωπαϊκών τραπεζών αναφορικά με την συμμετοχή τους στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας συνεχίστηκε και το 2017, ενώ οι αμερικανικές τράπεζες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο δανείων τους κατά 12%, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:

 Petrofin

Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας υποχώρησε το 2017 από το 83% στο 59,6%, ενώ εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής αυξήθηκε από το 14,8% στο 35%.

Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Αντιθέτως, οι γαλλικές τράπεζες ενδυνάμωσαν την παρουσία τους ελαφρώς το 2017, ενώ τα χαρτοφυλάκια των ολλανδικών  κυμαίνονται μεταξύ $21-$22 δις, όπως παρουσιάζεται στο διάγραμμα που ακολουθεί:

Petrofin 1