
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα ινδικά διαλυτήρια πλοίων να μην προλάβουν να ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες που πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο κανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Ο χρόνος όμως που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί, καθώς οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία δεν έχουν ακόμα επιθεωρηθεί πλήρως από τους αρμόδιους ελεγκτές της Ε.Ε. για να μπορέσουν να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση.
Από μέρους των πλοιοκτητών είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία, καθώς σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, αρμόδιοι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν προγραμματίσει επιθεωρήσεις το επόμενο διάστημα σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται σε Ινδία και Τουρκία, με απώτερο στόχο να εντάξουν στον «εγκεκριμένο» κατάλογο όσες περισσότερες μονάδες γίνεται.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες για την ένταξη επιπλέον μονάδων στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/REHAN KHAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ