
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα ινδικά διαλυτήρια πλοίων να μην προλάβουν να ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες που πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο κανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Ο χρόνος όμως που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί, καθώς οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία δεν έχουν ακόμα επιθεωρηθεί πλήρως από τους αρμόδιους ελεγκτές της Ε.Ε. για να μπορέσουν να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση.
Από μέρους των πλοιοκτητών είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία, καθώς σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, αρμόδιοι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν προγραμματίσει επιθεωρήσεις το επόμενο διάστημα σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται σε Ινδία και Τουρκία, με απώτερο στόχο να εντάξουν στον «εγκεκριμένο» κατάλογο όσες περισσότερες μονάδες γίνεται.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες για την ένταξη επιπλέον μονάδων στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/REHAN KHAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ