
H μακρά λίστα των εμπορευμάτων τα οποία υπόκεινται σε εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ φαίνεται πως αυξάνεται με αμείωτους ρυθμούς μετά και την τελευταία πρόταση της Ουάσινγκτον για επιβολή δασμών ύψους $200 δις στις εισαγωγές κινεζικών εμπορευμάτων.
Όπως παρατηρεί χαρακτηριστικά ο επικεφαλής αναλυτών της BIMCO, Peter Sand, το 85,3% των διά θαλάσσης κινεζικών εισαγωγών από τις ΗΠΑ όπως και το 58,5% των δια θαλάσσης αμερικανικών εισαγωγών από την Κίνα είναι πιθανό να επηρεαστούν εάν συνεχιστεί ο εμπορικός αυτός «πόλεμος». Παράλληλα ο κ. Sand επισημαίνει ότι η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων είναι αυτή που μέχρι στιγμής έχει επηρεαστεί περισσότερο από την αμερικανοκινεζική «κόντρα».
Όσον αφορά την αγορά των containerships και κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι ΗΠΑ επέβαλαν δασμούς ύψους $34 δις στις εισαγωγές μηχανημάτων και ηλεκτρικών συσκευών από την Κίνα. Ακολούθησαν ωστόσο επιπρόσθετοι δασμοί ύψους $16 δις στα τέλη Αυγούστου οι οποίοι αφορούσαν εμπορεύματα όπως πλαστικά και προϊόντα πετρελαίου.
Τα καινούργια λοιπόν μέτρα εμπορικού προστατευτισμού των ΗΠΑ αξίας $200 δις επικεντρώνονται κυρίως σε καταναλωτικά αγαθά. Στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζονται οι εισαγωγές προϊόντων οι οποίες επηρεάστηκαν και αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από τους εν λόγω δασμούς:
Από την πλευρά του ο ασιατικός γίγαντας απάντησε στις ΗΠΑ με ισόποσους δασμούς τον Αύγουστο ($16 δις), οι οποίοι αφορούσαν πλαστικά, καύσιμα και άλλα. Στις νέες κυρώσεις της Ουάσινγκτον το Πεκίνο πρόκειται να απαντήσει με δασμούς στις εισαγωγές αμερικανικών προϊόντων ύψους $60 δις, με τους δασμούς αυτούς να κινούνται μεταξύ 5% και 25%. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η BIMCO, ο κινεζικός Δράκος δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις αμερικανικές προκλήσεις και αυτό διότι εισάγει πολύ λιγότερα αγαθά από τις ΗΠΑ απ’ ότι εξάγει.
Όπως προκύπτει από το παρακάτω διάγραμμα και στην περίπτωση των κινεζικών δασμών, η αγορά ξηρού φορτίου είναι αυτή που επηρεάζεται περισσότερο με την σόγια να ταλανίζεται από δασμούς εισαγωγών της τάξης του 25%, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα οι τιμές της να μειωθούν κατά 21% συγκριτικά με την σόγια προερχόμενη από την Βραζιλία (δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ