
H μακρά λίστα των εμπορευμάτων τα οποία υπόκεινται σε εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ φαίνεται πως αυξάνεται με αμείωτους ρυθμούς μετά και την τελευταία πρόταση της Ουάσινγκτον για επιβολή δασμών ύψους $200 δις στις εισαγωγές κινεζικών εμπορευμάτων.
Όπως παρατηρεί χαρακτηριστικά ο επικεφαλής αναλυτών της BIMCO, Peter Sand, το 85,3% των διά θαλάσσης κινεζικών εισαγωγών από τις ΗΠΑ όπως και το 58,5% των δια θαλάσσης αμερικανικών εισαγωγών από την Κίνα είναι πιθανό να επηρεαστούν εάν συνεχιστεί ο εμπορικός αυτός «πόλεμος». Παράλληλα ο κ. Sand επισημαίνει ότι η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων είναι αυτή που μέχρι στιγμής έχει επηρεαστεί περισσότερο από την αμερικανοκινεζική «κόντρα».
Όσον αφορά την αγορά των containerships και κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι ΗΠΑ επέβαλαν δασμούς ύψους $34 δις στις εισαγωγές μηχανημάτων και ηλεκτρικών συσκευών από την Κίνα. Ακολούθησαν ωστόσο επιπρόσθετοι δασμοί ύψους $16 δις στα τέλη Αυγούστου οι οποίοι αφορούσαν εμπορεύματα όπως πλαστικά και προϊόντα πετρελαίου.
Τα καινούργια λοιπόν μέτρα εμπορικού προστατευτισμού των ΗΠΑ αξίας $200 δις επικεντρώνονται κυρίως σε καταναλωτικά αγαθά. Στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζονται οι εισαγωγές προϊόντων οι οποίες επηρεάστηκαν και αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από τους εν λόγω δασμούς:
Από την πλευρά του ο ασιατικός γίγαντας απάντησε στις ΗΠΑ με ισόποσους δασμούς τον Αύγουστο ($16 δις), οι οποίοι αφορούσαν πλαστικά, καύσιμα και άλλα. Στις νέες κυρώσεις της Ουάσινγκτον το Πεκίνο πρόκειται να απαντήσει με δασμούς στις εισαγωγές αμερικανικών προϊόντων ύψους $60 δις, με τους δασμούς αυτούς να κινούνται μεταξύ 5% και 25%. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η BIMCO, ο κινεζικός Δράκος δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις αμερικανικές προκλήσεις και αυτό διότι εισάγει πολύ λιγότερα αγαθά από τις ΗΠΑ απ’ ότι εξάγει.
Όπως προκύπτει από το παρακάτω διάγραμμα και στην περίπτωση των κινεζικών δασμών, η αγορά ξηρού φορτίου είναι αυτή που επηρεάζεται περισσότερο με την σόγια να ταλανίζεται από δασμούς εισαγωγών της τάξης του 25%, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα οι τιμές της να μειωθούν κατά 21% συγκριτικά με την σόγια προερχόμενη από την Βραζιλία (δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ