Ένα «ασημένιο βέλος» αλλάζει τα δεδομένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Ένα «ασημένιο βέλος» αλλάζει τα δεδομένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο

245
Ένα «ασημένιο βέλος» αλλάζει τα δεδομένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Το «ασημένιο βέλος»

Στις 09.05 σήμερα το πρωί, ημέρα των εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, ξεκίνησε το παρθενικό του δρομολόγιο, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και την αποβάθρα 1, το «ασημένιο βέλος» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα Ναυτικά Χρονικά βρέθηκαν στην Θεσσαλονίκη για να καλύψουν το γεγονός. Πλήθος κόσμου είχε κατακλύσει τον σταθμό της συμπρωτεύουσας για να δει το νέο απόκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το παρών έδωσαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. καθηγητής κ. Φίλιππος Τσαλίδης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικόλαος Μαυραγάνης, υψηλόβαθμα στελέχη της Ferrovie Dello Stato Italiane, βουλευτές, καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.

Το «ασημένιο βέλος» πραγματοποίησε το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Κατερίνη, αγγίζοντας σε ορισμένα σημεία της διαδρομής -μεταξύ των σταθμών Κατερίνης και Πλατέος Ημαθίας- ταχύτητα 213 χλμ την ώρα. Η απόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κατερίνης καλύφθηκε σε χρόνο μόλις 44 λεπτών.

Το νέο τραίνο πρόκειται να αλλάξει από τα τέλη του έτους τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας. Το «ασημένιο βέλος» ή με την επίσημη ονομασία του Frecciargento ETR 485 (οικογένεια Pendolino) αναμένεται να συνδέει σε λίγους μήνες την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα σε πρώτη φάση σε 4 ώρες και εν συνεχεία εντός του 2019 σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά, ανατρέποντας τα δεδομένα στην διακίνηση επιβατών μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας.

Σε συνδυασμό με τη μείωση της χρονοαπόστασης, την ακρίβεια των δρομολογίων, τις νέες υπηρεσίες της και την προσιτή τιμολογιακή πολιτική, στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το τραίνο να καταστεί ευθέως ανταγωνιστικό τόσο του αεροπλάνου όσο και του ΚΤΕΛ.

Σε ό,τι αφορά τον χρόνο εκτέλεσης του ταξιδιού σε 3 ώρες και 20 λεπτά, αυτός θα καταστεί εφικτός εντός του 2019, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόλις ολοκληρωθούν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας ETCS (European Train Control System), η σηματοδότηση εντός κι εκτός συρμού, η τηλεδιοίκηση (απομένει το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, μήκους 52 χλμ.), καθώς και η περίφραξη του συνόλου της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να αποφεύγεται η διέλευση τροχοφόρων, ανθρώπων και ζώων.

Το «ασημένιο βέλος» είναι ένας -σχεδόν αθόρυβος- συρμός που κατασκευάστηκε πριν από είκοσι ένα χρόνια, από τις Fiat Ferroviaria/Alstom. Tα βαγόνια του υπέστησαν στα μέσα της δεκαετίας του 2000 πλήρη ανακαίνιση, προσφέροντας στους επιβάτες μεγαλύτερη άνεση αλλά και υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών (κλιματισμό, Wi-Fi, δυνατότητα φόρτισης ηλ. συσκευών, τραπεζάκια ανά κάθισμα, οθόνες LCD για την παρακολούθηση μηνυμάτων και ψυχαγωγικού προγράμματος, μπαρ κ.ά.). Το εξ Ιταλίας ερχόμενο νέο απόκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μεταφέρει συνολικά 489 επιβάτες: 146 στην πρώτη θέση, 343 στην δεύτερη θέση, ενώ δύο ειδικές θέσεις προορίζονται για αναπηρικά καροτσάκια και 23 θέσεις στο εστιατόριο. Το μήκος του είναι 236,6 μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους. Κάθε συρμός διαθέτει εννιά βαγόνια, εκ των οποίων τρία ανήκουν στην πρώτη θέση, πέντε βαγόνια στην δεύτερη θέση και ένα βαγόνι λειτουργεί ως εστιατόριο.

Σε δηλώσεις του ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι το νέο απόκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ένα ασφαλές τραίνο που σηματοδοτεί μία νέα εποχή για τις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας. «Στόχος μας να είμαστε ανταγωνιστικοί και να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες» τόνισε με έμφαση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στις δηλώσεις του τόνισε πως η σημερινή είναι μία σημαντική μέρα, που σηματοδοτεί ένα νέο «αύριο» για τις επιβατικές αλλά και εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα. Επόμενος μεγάλος στόχος, σημείωσε ο κ. υφυπουργός, είναι η σύνδεση των λιμένων της χώρας και των logistics centers με το εκσυγχρονισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, διανεμήθηκε στους καλεσμένους το νέο περιοδικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., το «TRAINSTORIES». Το περιοδικό προσφέρει μια πολυεπίπεδη εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας ενημερώνοντας με φρέσκια ματιά τους αναγνώστες για θέματα που αφορούν στον πολιτισμό, την τοπική κουλτούρα, τις νέες τάσεις και τα πρόσωπα που τις διαμορφώνουν.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, διανεμήθηκε στους επιβάτες του «ασημένιου βέλους» και το νέο περιοδικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το «Trainstories». Το περιοδικό προσφέρει μια πολυεπίπεδη εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας ενημερώνοντας με φρέσκια ματιά τους αναγνώστες για θέματα που αφορούν στον πολιτισμό, την τοπική κουλτούρα, τις νέες τάσεις και τα πρόσωπα που τις διαμορφώνουν.

Να σημειωθεί ότι σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ολοκλήρωση της πώλησης και μεταβίβασης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι τιμήματος €45 εκ.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά