Γιατί το sulphur cap κοστίζει ακριβά στην αγορά των containerships;

Γιατί το sulphur cap κοστίζει ακριβά στην αγορά των containerships;

136
Γιατί το sulphur cap κοστίζει ακριβά στην αγορά των containerships;

Η επικείμενη εφαρμογή του sulphur cap τον Ιανουάριο του 2020 εκτιμάται ότι θα προκαλέσει έντονες αναταραχές στην παγκόσμια αγορά με την Maersk να εκτιμά ότι η συμμόρφωσή της με τις αυστηρές διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις θα της «κοστίσει» $2 δις σε ετήσια βάση.

Εκπρόσωπος της AP Møller Maersk αναφέρει ότι ο δανέζικος κολοσσός στρέφει την προσοχή του σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (low-sulphur fuel oil- LSFO) απορρίπτοντας την εγκατάσταση scrubbers στα πλοία του, τα οποία θα του επέτρεπαν την κατανάλωση καυσίμων HFO (Heavy Fuel Oil- HFO).

Στον αντίποδα, κύριοι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η HMM και η Evergreen έχουν επιλέξει την τοποθέτηση scrubbers στον στόλο των πλοίων τους, καθώς θεωρούν ότι η απόσβεση των συγκεκριμένων συστημάτων θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Στοίχημα για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα αυξημένα κόστη στα καύσιμα τύπου LSFO καθώς και η διαθεσιμότητα αυτών. Σε ό,τι αφορά την Maersk, προκειμένου η τελευταία να διασφαλίσει τον επαρκή εφοδιασμό των πλοίων της με καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με τα ολλανδικά διυλιστήρια Vopak στο Ρότερνταμ.

Ωστόσο, η πλειονότητα των εταιρειών στην συγκεκριμένη αγορά πρόκειται να στραφεί προς αυτήν την λύση, όπως είχε αναφερθεί πρόσφατα σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, σύμφωνα με στοιχεία που είχε εκδώσει η Alphaliner.

Να σημειωθεί, ότι σήμερα η τιμή στα καύσιμα τύπου HFO ανέρχεται σε $425/τόνο, ενώ η τιμή στα LSFOs κυμαίνεται στα $645/τόνο.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ