
Η επικείμενη εφαρμογή του sulphur cap τον Ιανουάριο του 2020 εκτιμάται ότι θα προκαλέσει έντονες αναταραχές στην παγκόσμια αγορά με την Maersk να εκτιμά ότι η συμμόρφωσή της με τις αυστηρές διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις θα της «κοστίσει» $2 δις σε ετήσια βάση.
Εκπρόσωπος της AP Møller Maersk αναφέρει ότι ο δανέζικος κολοσσός στρέφει την προσοχή του σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (low-sulphur fuel oil- LSFO) απορρίπτοντας την εγκατάσταση scrubbers στα πλοία του, τα οποία θα του επέτρεπαν την κατανάλωση καυσίμων HFO (Heavy Fuel Oil- HFO).
Στον αντίποδα, κύριοι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η HMM και η Evergreen έχουν επιλέξει την τοποθέτηση scrubbers στον στόλο των πλοίων τους, καθώς θεωρούν ότι η απόσβεση των συγκεκριμένων συστημάτων θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Στοίχημα για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα αυξημένα κόστη στα καύσιμα τύπου LSFO καθώς και η διαθεσιμότητα αυτών. Σε ό,τι αφορά την Maersk, προκειμένου η τελευταία να διασφαλίσει τον επαρκή εφοδιασμό των πλοίων της με καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με τα ολλανδικά διυλιστήρια Vopak στο Ρότερνταμ.
Ωστόσο, η πλειονότητα των εταιρειών στην συγκεκριμένη αγορά πρόκειται να στραφεί προς αυτήν την λύση, όπως είχε αναφερθεί πρόσφατα σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, σύμφωνα με στοιχεία που είχε εκδώσει η Alphaliner.
Να σημειωθεί, ότι σήμερα η τιμή στα καύσιμα τύπου HFO ανέρχεται σε $425/τόνο, ενώ η τιμή στα LSFOs κυμαίνεται στα $645/τόνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ