Aθήνα- Θεσσαλονίκη επιτέλους σε 3μιση ώρες με τρένο

Aθήνα- Θεσσαλονίκη επιτέλους σε 3μιση ώρες με τρένο

566
Aθήνα- Θεσσαλονίκη επιτέλους σε 3μιση ώρες με τρένο

Το πολυαναμενόμενο πρώτο σφύριγμά ενός τρένου- σύμβολου εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών ετοιμάζεται να ηχήσει στην 83η ΔΕΘ: πρόκειται για το “Frecciargento ΕTR 485”,  πιο γνωστό πλέον από τις πολυάριθμες δημοσιεύσεις και κοινωνικές αναρτήσεις ως «Ασημένιο Βέλος».

Το υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο εκτιμάται να ξεκινήσει το ταξίδι του τις επόμενες ημέρες από την Ιταλία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, η οποία και θα αποτελέσει την αφετηρία για τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.

Με ταχύτητες που φτάνουν αρχικά έως και τα 250 χιλιόμετρα την ώρα, το «Ασημένιο Βέλος» θα μειώσει σημαντικά τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας από τις 5,5 ώρες στις 3 και 20 λεπτά  και θα αποτελέσει το ταχύτερο τρένο της χώρας. Η ταχύτητα που θα αναπτύσσει αρχικά δεν είναι ίσως κάτι εντυπωσιακό ή άξιο θαυμασμού αλλά είναι ένα πρώτο μεγάλο βήμα για τη μείωση των χιλιομετρικών αποστάσεων του πανάρχαιου σιδηροδρομικού μας δικτύου αλλά και την απαραίτητη ανανέωση των τρένων που εξυπηρετούν κομβικές γραμμές στην ηπειρωτική χώρα.

treno
To “PKP Intercity ED250″ που ανήκει στη σειρά τρένων Pendolino, όμοια με το “Ασημένιο Βέλος”

Το “Frecciargento ΕTR 485” διαθέτει 9 βαγόνια με συνολική χωρητικότητα περίπου 480 ατόμων, προσφέρει όλες τις σύγχρονες ανέσεις (κλιματισμό, WIFI,  οθόνες LCD, μπαρ-εστιατόριο) και ύστερα από δοκιμαστικά δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, θα επιστρέψει στην Ιταλία, για να επανέλθει και να μπει σε μόνιμη σταθερή τροχιά το 2019, αφού γίνει ο απαιτούμενος ανασχεδιασμός του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η ιταλική εταιρεία FERROVIE DELLO STATO χρησιμοποιεί και το μοντέλο “Frecciarossa” (Κόκκινο Βέλος), με ταχύτητες που φτάνουν τα 300 χλμ. την ώρα, το οποίο συνδέει τις μεγαλύτερες ιταλικές πόλεις και, γιατί όχι, στο μέλλον και τις ελληνικές.

κατάλογος
Το εσωτερικό του “PKP Intercity ED250″

Στη χώρα μας, όπου το ταξίδι με το τρένο προτιμάται λόγω μικρών σχετικά αποστάσεων και χαμηλού κόστους ταξιδίου, μια τέτοια επένδυση μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή μιας «νέας εποχής» στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες.  Το αεροπλάνο θα έχει πλέον ένα ουσιαστικό ανταγωνιστή, τουλάχιστον μεταξύ των μεγάλων πόλεων στο κεντρικό μέρος της χώρας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.