
Το πολυαναμενόμενο πρώτο σφύριγμά ενός τρένου- σύμβολου εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών ετοιμάζεται να ηχήσει στην 83η ΔΕΘ: πρόκειται για το “Frecciargento ΕTR 485”, πιο γνωστό πλέον από τις πολυάριθμες δημοσιεύσεις και κοινωνικές αναρτήσεις ως «Ασημένιο Βέλος».
Το υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο εκτιμάται να ξεκινήσει το ταξίδι του τις επόμενες ημέρες από την Ιταλία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, η οποία και θα αποτελέσει την αφετηρία για τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Με ταχύτητες που φτάνουν αρχικά έως και τα 250 χιλιόμετρα την ώρα, το «Ασημένιο Βέλος» θα μειώσει σημαντικά τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας από τις 5,5 ώρες στις 3 και 20 λεπτά και θα αποτελέσει το ταχύτερο τρένο της χώρας. Η ταχύτητα που θα αναπτύσσει αρχικά δεν είναι ίσως κάτι εντυπωσιακό ή άξιο θαυμασμού αλλά είναι ένα πρώτο μεγάλο βήμα για τη μείωση των χιλιομετρικών αποστάσεων του πανάρχαιου σιδηροδρομικού μας δικτύου αλλά και την απαραίτητη ανανέωση των τρένων που εξυπηρετούν κομβικές γραμμές στην ηπειρωτική χώρα.
Το “Frecciargento ΕTR 485” διαθέτει 9 βαγόνια με συνολική χωρητικότητα περίπου 480 ατόμων, προσφέρει όλες τις σύγχρονες ανέσεις (κλιματισμό, WIFI, οθόνες LCD, μπαρ-εστιατόριο) και ύστερα από δοκιμαστικά δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, θα επιστρέψει στην Ιταλία, για να επανέλθει και να μπει σε μόνιμη σταθερή τροχιά το 2019, αφού γίνει ο απαιτούμενος ανασχεδιασμός του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η ιταλική εταιρεία FERROVIE DELLO STATO χρησιμοποιεί και το μοντέλο “Frecciarossa” (Κόκκινο Βέλος), με ταχύτητες που φτάνουν τα 300 χλμ. την ώρα, το οποίο συνδέει τις μεγαλύτερες ιταλικές πόλεις και, γιατί όχι, στο μέλλον και τις ελληνικές.
Στη χώρα μας, όπου το ταξίδι με το τρένο προτιμάται λόγω μικρών σχετικά αποστάσεων και χαμηλού κόστους ταξιδίου, μια τέτοια επένδυση μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή μιας «νέας εποχής» στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Το αεροπλάνο θα έχει πλέον ένα ουσιαστικό ανταγωνιστή, τουλάχιστον μεταξύ των μεγάλων πόλεων στο κεντρικό μέρος της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ