
H Vard Holdings Limited, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες σχεδιασμού και ναυπήγησης εξειδικευμένων πλοίων, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει μια σύμβαση για την κατασκευή ενός αυτόνομου ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την εταιρεία Yara στη Νορβηγία. Η αξία της σύμβασης είναι περίπου 250 εκατομμύρια ΝΟΚ.
Το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα ονομαστεί “Yara Birkeland”, αναμένεται να παραδοθεί από τη Vard στο Brevik στις αρχές του 2020. Μετά την παράδοσή του, το πλοίο θα μεταβεί σταδιακά από επανδρωμένη σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία έως το 2022.
Το εν λόγω πλοίο θα πραγματοποιεί μεταφορές στη Νορβηγία, μεταφέροντας φορτία από τις εγκαταστάσεις της Yara στο Porsgrunn στα λιμάνια Brevik και Larvik. Το πλοίο θα έχει μήκος 80 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, με χωρητικότητα 120 TEUs, αντικαθιστώντας 40.000 δρομολόγια φορτηγών ετησίως.
Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από τη Marin Teknikk, σε στενή συνεργασία με τη Yara και άλλους συνεργάτες. Η Kongsberg είναι υπεύθυνη για τις τεχνολογίες που θα φέρει το πλοίο, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και των συστημάτων που απαιτούνται για τις απομακρυσμένες και αυτόνομες λειτουργίες.
Το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε ως μια προσπάθεια βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας της μονάδας παραγωγής λιπασμάτων της Yara στο Porsgrunn. Καθημερινά χρειάζονται περισσότερες από 100 διαδρομές φορτηγών για τη μεταφορά των προϊόντων της Yara από τo Porsgrunn στα λιμάνια Brevik και Larvik, από όπου στη συνέχεια αποστέλλονται σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Με το νέο αυτό αυτόνομο ηλεκτρικό πλοίο, η Yara μεταβαίνει από τις οδικές στις θαλάσσιες μεταφορές, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα και βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια σε μια πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή.
Φωτό: Vard
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ