
Σε πρόσφατη έκθεση του Government Accountability Office των ΗΠΑ παρουσιάζονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος.
Τα λειτουργικά κόστη των πλοίων υπό αμερικανική σημαία εκτιμάται ότι έιναι σημαντικά πιο υψηλά από εκείνα των πλοίων ξένης σημαίας. Συγκεκριμένα η ψαλίδα του λειτουργικού κόστους ανάμεσα στο αμερικανικό νηολόγιο και σε τρίτα νηολόγια έχει ανοίξει από $4,5 εκατ. ετησίως το 2009 σε $6,5 εκατ. ετησίως σήμερα.
Για ένα σύνολο 60 πλοίων τα επιπρόσθετα κόστη αντισταθμίζονται από τις επιδοτήσεις $5 εκατ. που χορηγεί το Maritime Security Program (MSP) για όσα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο αμερικανικό νηολόγιο. Ωστόσο τα αυξανόμενα λειτουργικά κόστη αποτελούν μια σημαντική απειλή για το νηολόγιο των ΗΠΑ.
Το MSP, το οποίο παρέχει οικονομική βοήθεια στους διαχειριστές πλοίων με σημαία ΗΠΑ που πληρούν ορισμένα κριτήρια, έχει προσφέρει σημαντικά οφέλη στον υπό αμερικανική σημαία στόλο, καθώς οι διαχειριστές έχουν προβεί σε αναβάθμιση ή αντικατάσταση του στόλου τους ή σε εγκατάσταση συστημάτων στα πλοία τους με στόχο να γίνουν ενεργειακά αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον και κατ’ επέκταση πιο ανταγωνιστικά.
Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος είναι ότι μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των Αμερικανών ναυτικών, αλλά και επίσης ότι παρουσιάζεται πτώση στις μεταφορές προτιμώμενου φορτίου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω γίνονται ενέργειες από το υπουργείο μεταφορών των ΗΠΑ και από την Marad (United States Maritime Administration) προκειμένου να αναπτυχθεί μια εθνική ναυτιλιακή στρατηγική, στο πλαίσιο της οποίας θα διασφαλισθεί η ανταγωνιστικότητα του αμερικανικού νηολογίου και της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ