
Η υπερπροσφορά ταλάνισε για μία ακόμη φορά την αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, καθώς και τις προβλέψεις σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο αναφορικά με πτώση στους ναύλους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, η υπερβάλλουσα χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια έχει οδηγήσει τα κέρδη να κυμαίνονται πλέον στα $6.001/ημέρα για τα Very Large Crude Carriers (VLCCs) κατά μέσο όρο και στα $10.908/ημέρα για τα Suezmaxes, συγκριτικά με τα $60.000/ημέρα και τα $40.000/ημέρα, αντίστοιχα, τον Ιανουάριο του 2017. Ο λόγος για τα μειωμένα κέρδη είναι o ολοένα και αυξανόμενος αριθμός πλοίων κατηγορίας VLCC στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αλλά και η μείωση στην παραγωγή των χωρών μελών του OPEC.
Αναφορικά με το υπόλοιπο του 2018 εκτιμάται ότι οι μεταφορές αργού πετρελαίου από τη Λ. Αμερική, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή θα αυξηθούν με αργό ρυθμό, ενώ οι μεταφορές προς ΗΠΑ και Ευρώπη θα καταγράψουν μείωση.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Forbes από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και σήμερα έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 27 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 13 κατηγορίας VLCC. Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει τα παραπάνω πλοία προς ανακύκλωση είναι τα μειωμένα κέρδη σε περίπτωση ναύλωσής τους, η μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και οι υψηλές τιμές ανακύκλωσης.
Η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των δεξαμενόπλοιων προβλέπεται ότι θα μειωθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ