
Την ετήσια έκθεσή τους αναφορικά με τον Δείκτη ISCD (International Shipping Centre Development) εξέδωσαν την Τρίτη 10 Ιουλίου το Baltic Exchange και το κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua.
Σημειώνεται ότι ο Δείκτης περιλαμβάνει τα 43 μεγαλύτερα λιμάνια και ναυτιλιακές μητροπόλεις του κόσμου και έχει σχεδιαστεί με σκοπό να παρέχει σαφήνεια στους επενδυτές και στις κυβερνήσεις αναφορικά με την επίδοση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα στηρίζει τα ποσοτικά δεδομένα που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες στην διακίνηση φορτίων, στις λιμενικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων αλλά και την υποστήριξη του γενικότερου ναυτιλιακού κλάδου και τέλος στο ευρύτερο πολιτικό, νομοθετικό και οικονομικό περιβάλλον κάθε χώρας.
Συγκεκριμένα στην έκθεση αναφέρεται ότι η Σιγκαπούρη παραμένει στην κορυφή της κατάταξης όσον αφορά τη συνολική βαθμολογία, για πέμπτη συνεχή χρονιά λόγω των ευκαιριών στρατηγικής σημασίας που παρέχει η κινεζική πρωτοβουλία “Belt and Road’’. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 50% των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων κινούνται γύρω από την περιοχή μεταξύ Ασίας και Ειρηνικού Ωκεανού όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα ο οποίος παρουσιάζει την κατάταξη στη συνολική βαθμολογία.
Παράλληλα όπως παρουσιάζεται πιο πάνω το Χονγκ Κονγκ ξεπέρασε το Λονδίνο για πρώτη φορά φέτος καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση στη συνολική βαθμολογία, ωστόσο η πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει η κορυφαία μητρόπολη παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων ναυλομεσιτικών, μηχανολογικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, όπως παρουσιάζεται παρακάτω.
Στην Ευρώπη η οποία εξακολουθεί να ταλανίζεται ακόμα από οικονομική αβεβαιότητα, το Αμβούργο έπεσε στην έβδομη θέση, ενώ αντιθέτως το Ρότερνταμ αναρριχήθηκε στην έκτη θέση «σκαρφαλώνοντας» δύο θέσεις εξαιτίας της προηγμένης τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για τις λιμενικές δραστηριότητές του και περιλαμβάνει ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός ότι το λεκανοπέδιο της Αθήνας δεν συγκαταλέγεται φέτος στην κορυφαία δεκάδα ναυτιλιακών κέντρων όταν για τρία συναπτά έτη (2015, 2016 και 2017) καταλάμβανε τη δέκατη θέση. Επιπρόσθετα αναφορικά με τις παρεχόμενες ναυτιλιακές υπηρεσίες το λεκανοπέδιο της Αθήνας έπεσε στην έκτη θέση όταν για το 2015, 2016 και 2017 καταλάμβανε την πέμπτη θέση όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα.
Το Ντουμπάι από την άλλη πλευρά παρέμεινε στην πέμπτη θέση της κατάταξης κυρίως λόγω της καινοτόμου ζώνης ελεύθερου εμπορίου που διευκολύνει τις δια θαλάσσης εμπορευματικές ροές.
Τέλος ο Mark Jackson, CEO του Baltic Exchange τόνισε ότι η τοποθεσία στην οποία βρίσκεται κάθε ναυτιλιακό κέντρο έχει μεγάλο αντίκτυπο για την ανάπτυξη και την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ενώ η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των κέντρων αυτών.
Πίνακες: Baltic Exchange
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ