
Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της Μαλαισίας με το όνομα «East Coast Rail Link» θα επιβαρύνει εν τέλει τον κρατικό προϋπολογισμό με $20 δις, όπως ανέφερε ο Υπουργός Οικονομικών της χώρας, Lim Guan Eng, σε τοπικά μέσα την Τρίτη 3 Ιουλίου. Είναι ενδεικτικό ότι ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε αύξηση του κόστους κατά περίπου 35% σε σχέση με τις εκτιμήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης της ασιατικής χώρας.
Συγκεκριμένα το μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο, του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε ένα χρόνο πριν, είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει περίπου $13,6 δις.
Η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή μήκους 688 χιλιομέτρων θα συνδέει τις ανατολικές ακτές της χώρας με τα σημαντικότερα λιμάνια που βρίσκονται στις δυτικές ακτές και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για την εκπλήρωση του φιλόδοξου «Belt and Road Ιnitiative» της Κίνας. Σκοπός είναι να αποφεύγονται τα πολυσύχναστα στενά της Σιγκαπούρης που αφορούν εμπορεύματα από και προς την Κίνα.
Σε ανακοίνωσή του ο Υπουργός Eng επεσήμανε παράλληλα ότι το project του East Coast Rail Link θα είναι οικονομικά βιώσιμο μόνο στην περίπτωση που η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία CCCC (China Communication Construction Company) μειώσει αισθητά το κόστος κατασκευής.
Επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση της Μαλαισίας, η οποία εξελέγη τον περασμένο Μάιο, έχει δεσμευθεί να μειώσει το δημόσιο χρέος, να πατάξει τη διαφθορά και να αναθεωρήσει όλα τα μεγάλα έργα της προηγούμενης κυβέρνησης Najib Razak . Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός της χώρας, Mahathir Mohamad, τόνισε ότι δεν θα ολοκληρώσει το έργο της high-speed σιδηροδρομικής γραμμής Κουάλα Λουμπούρ- Σιγκαπούρης το οποίο βρισκόταν μέχρι πρότινος στην κορυφή της κυβερνητικής ατζέντας. Από την άλλη πλευρά είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους η αεροπορική σύνδεση Κουάλα Λουμπούρ- Σιγκαπούρης αναδείχθηκε ως η πιο πολυσύχναστη παγκοσμίως.
Φαίνεται λοιπόν ότι η Μαλαισία μπαίνει σε μια νέα εποχή και μένει να φανεί εάν η νέα κυβέρνηση της χώρας εκπληρώσει τις πολλά υποσχόμενα δεσμεύσεις της.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ