
Η μεταστροφή προς το LNG αποτελεί για κάποιους κύκλους την ιδανικότερη λύση από πλευράς των ναυτιλιακών εταιρειών για την ομαλή «συμμόρφωσή» τους με τις διεθνείς προδιαγραφές που έχει θεσπίσει ο ΙΜΟ και αφορά τις μειωμένες εκπομπές ρύπων από τα πλοία.
Αυτά τα ευρήματα προκύπτουν και από έρευνα που πραγματοποίησε η παγκόσμια ελεγκτική εταιρεία Deloitte. Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρει η εταιρεία, η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων αποτελεί το βασικό εμπόδιο για την καθολική υιοθέτηση του LNG ως βασικού καυσίμου μεταφοράς.
Επισημαίνεται ότι η έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης ετήσιας Συνόδου Κορυφής της Deloitte Energy Trading στην Σιγκαπούρη με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 80 κορυφαίων ηγετών της ενεργειακής βιομηχανίας.
Παράλληλα ο επανασχεδιασμός των πλοίων του υπάρχοντος στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών με σκοπό να χρησιμοποιούν LNG καθώς επίσης και η διακύμανση της όχι ιδιαίτερα δελεαστικής τιμής του έναντι των «συμβατικών» bunkers αποτελούν επίσης τροχοπέδη της περαιτέρω χρήσης του ως βασικού καυσίμου στις δια θαλάσσης μεταφορές. Παρόλα αυτά το 68% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς το LNG θα έχει έναν θετικό αντίκτυπο στον ευρύτερο κλάδο.
Η Bernadette Cullinane, επικεφαλής της Deloitte Global LNG, ανέφερε ότι η απόφαση του IMO αποτελεί γόνιμο έδαφος για την αντικατάσταση των βαρέων ναυτιλιακών καυσίμων με το LNG. Επιπρόσθετα τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού αποτελεί ένα μείζον θέμα, ήδη καινούργια πλοία σχεδιάζονται για να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν LNG.
Τέλος φάνηκε πεπεισμένη ότι την επόμενη δεκαετία οι αλλαγές στη χρήση καυσίμων θα είναι συναρπαστικές.
Πηγή: Deloitte
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ