
Ένα μοντέλο αυτόνομου πλοίου δοκιμάστηκε με επιτυχία στο εργαστήριο δοκιμών μοντέλων που λειτουργούν σε συνθήκες πάγου της Aker Arctic, στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το μοντέλο του πλοίου ήταν σε θέση να ανιχνεύει εμπόδια μέσα στη δεξαμενή χρησιμοποιώντας δικούς του αισθητήρες, να πραγματοποιεί ελιγμούς γύρω από τα εμπόδια χωρίς να παρεμβαίνει χειριστής και να προσδένει αυτόματα σε αποβάθρα. Η εν λόγω δοκιμή διεξήχθη σε νερά χωρίς πάγο.
Το ασύρματο μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή διαθέτει σύστημα πρόωσης το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία, σύστημα μεταφοράς δεδομένων στην ξηρά, καθώς και ένα αυτόνομο σύστημα πλοήγησης που κατευθύνει το πλοίο γύρω από τα εμπόδια που ανιχνεύονται από τους αισθητήρες που διαθέτει. Τα διάφορα εξαρτήματα συνδέονται χρησιμοποιώντας το Distributed Intelligent Vessel Components (DIVEC™), μια ειδικά διαμορφωμένη δομή δικτύου που παρέχει ένα σύγχρονο πρωτόκολλο για τη σύνδεση και τη μεταφορά των απαραίτητων δεδομένων μεταξύ των συσκευών.
Ενώ το εργαστήριο της Aker Arctic χρησιμοποιείται συνήθως για τη δοκιμή παγοθραυστικών πλοίων, αποτελεί παράλληλα μια εξαιρετική εγκατάσταση για την ανάπτυξη και τη δοκιμή της τεχνολογίας, των αισθητήρων, των αλγορίθμων και των συστημάτων ελέγχου πρόωσης τα οποία αναπτύσσονται για αυτόνομα πλοία που πρόκειται να επιχειρούν σε σκληρές περιβαλλοντικές συνθήκες. Το DIVEC ™ παρέχει μια επεκτάσιμη και προσαρμόσιμη δομή που επιτρέπει τη διασύνδεση με συστήματα και εξαρτήματα τρίτων. Η τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται στις δοκιμές του εν λόγω αυτόνομου πλοίου στο εργαστήριο, προσαρμόζεται επίσης και σε πρωτότυπα μισής και πλήρους κλίμακας.
Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία η Aker Arctic είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη των αυτόνομων πλοίων.
Φωτό: akerarctic.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ