Το αιθάνιο, μια νέα λύση ναυτιλιακού καυσίμου

Το αιθάνιο, μια νέα λύση ναυτιλιακού καυσίμου

257
Το αιθάνιο, μια νέα λύση ναυτιλιακού καυσίμου

Η γερμανική εταιρεία διαχείρισης πλοίων Hartmann Reederei επιβεβαίωσε ότι δύο από τα πλοία της, τα χωρητικότητας 36.000 m³ πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου αιθυλενίου (LEG) ‘Gaschem Beluga’ και ‘Gaschem Orca’, τα οποία τροφοδοτούνται από τους πρώτους παγκοσμίως δίχρονους κινητήρες ME-GIE (-Gas Injection Ethane), συμπλήρωσαν συλλογικά τις 10.000 ώρες λειτουργίας.

Τα εν λόγω πλοία παραγγέλθηκαν από τη Hartmann και τη νορβηγική Ocean Yield και ναυπηγήθηκαν στην Κίνα από τη Sinopacific Offshore Engineering (SOE) με σκοπό τη μεταφορά αιθανίου που προέρχεται από αμερικάνικο σχιστολιθικό αέριο σε ευρωπαϊκές μονάδες πυρόλησης για την παραγωγή αιθυλενίου.

Ο Capt. Ulrich Adami, Fleet Manager της Hartmann Reederei ανέφερε: “Είμαστε ευγνώμονες στη MAN Diesel & Turbo για την ανάπτυξη του κινητήρα ME-GI ο οποίος χρησιμοποιεί αιθάνιο για καύσιμο. Ο ME-GIE είναι πολύ αξιόπιστος και περίπου το 97-98% των δρομολογίων των πλοίων μας στον Ατλαντικό έγινε χρησιμοποιώντας αιθάνιο για καύσιμο.”

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του κινητήρα τύπου ME-GIE είναι το γεγονός ότι μπορεί να λειτουργεί σχεδόν με οποιαδήποτε ποιότητα αερίου χωρίς να μειώνεται η απόδοση. Συγκεκριμένα μπορεί να λειτουργεί με μείγμα LPG και μεθανίου, ή αιθανίου, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση σε λειτουργία αερίου. Ένα τέτοιο μείγμα μπορεί να περιλαμβάνει έως και 50% LPG, ενώ σύμφωνα με ευρήματα της MAN Diesel & Turbo μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό LPG. Όλα αυτά καθιστούν τον κινητήρα τύπου ME-GI, τη φιλικότερη προς το περιβάλλον διαθέσιμη τεχνολογία δίχρονων κινητήρων, σύμφωνα με την MAN Diesel & Turbo.

Φωτό: marine.mandieselturbo.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.