
Οι δασμοί που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο Ιράν και τα μεγάλα αποθέματα πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν δύο παράγοντες που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αβεβαιότητα, ιδιαίτερα την αγορά των VLCCs.
Στις 25 Μαΐου 2018, το μέσο κέρδος για τα πλοία κατηγορίας VLCC, Suezmax και Aframax άγγιξε τις $4.238/ημέρα, $18.073/ημέρα και $17.930/ημέρα, αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι θα χρειαστεί να περάσει καιρός προτού επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των tankers, καθώς τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου αυξάνονται και η παραγωγή των χωρών- μελών του OPEC είναι αδύναμη, κυρίως η παραγωγή της Λιβύης και της Βενεζουέλας.
Ωστόσο εκτιμάται ότι η αγορά των tankers θα βιώσει μία αξιόλογη αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου όταν τα παγκόσμια αποθέματα συρρικνωθούν.
Από πλευράς προσφοράς, η όρεξη των πλοιοκτητών για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων, καθώς και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων φαίνεται να έχει μειωθεί.
Όπως αναφέρει ο Chief Analyst της BIMCO, κ. Peter Sand, οι αυξημένες ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν βελτιώσει τις συνθήκες στην παγκόσμια αγορά δεξαμενόπλοιων καθώς δεν έχουν επιτρέψει να αυξηθεί περαιτέρω ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει ότι τον περασμένο Μάρτιο καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός στις ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων που έχει να καταγραφεί σε μηνιαία βάση από το 2003. Τον περασμένο Μάρτιο υπολογίζεται ότι 10 πλοία κατηγορίας VLCC εστάλησαν προς ανακύκλωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ