Πότε θα επέλθει η ισορροπία στην αγορά των tankers;

Πότε θα επέλθει η ισορροπία στην αγορά των tankers;

410
Πότε θα επέλθει η ισορροπία στην αγορά των tankers;

Οι δασμοί που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο Ιράν και τα μεγάλα αποθέματα πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν δύο παράγοντες που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αβεβαιότητα, ιδιαίτερα την αγορά των VLCCs.

Στις 25 Μαΐου 2018, το μέσο κέρδος για τα πλοία κατηγορίας VLCC, Suezmax και Aframax άγγιξε τις $4.238/ημέρα, $18.073/ημέρα και $17.930/ημέρα, αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.

Αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι θα χρειαστεί να περάσει καιρός προτού επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των tankers, καθώς τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου αυξάνονται και η παραγωγή των χωρών- μελών του OPEC είναι αδύναμη, κυρίως η παραγωγή της Λιβύης και της Βενεζουέλας.

Ωστόσο εκτιμάται ότι η αγορά των tankers θα βιώσει μία αξιόλογη αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου όταν τα παγκόσμια αποθέματα συρρικνωθούν.

Από πλευράς προσφοράς, η όρεξη των πλοιοκτητών για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων, καθώς και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων φαίνεται να έχει μειωθεί.

Όπως αναφέρει ο Chief Analyst της BIMCO, κ. Peter Sand, οι αυξημένες ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν βελτιώσει τις συνθήκες στην παγκόσμια αγορά δεξαμενόπλοιων καθώς δεν έχουν επιτρέψει να αυξηθεί περαιτέρω ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων.

Ενδιαφέρον έχει ότι τον περασμένο Μάρτιο καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός στις ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων που έχει να καταγραφεί σε μηνιαία βάση από το 2003. Τον περασμένο Μάρτιο υπολογίζεται ότι 10 πλοία κατηγορίας VLCC εστάλησαν προς ανακύκλωση.