
Οι δασμοί που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο Ιράν και τα μεγάλα αποθέματα πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν δύο παράγοντες που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αβεβαιότητα, ιδιαίτερα την αγορά των VLCCs.
Στις 25 Μαΐου 2018, το μέσο κέρδος για τα πλοία κατηγορίας VLCC, Suezmax και Aframax άγγιξε τις $4.238/ημέρα, $18.073/ημέρα και $17.930/ημέρα, αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι θα χρειαστεί να περάσει καιρός προτού επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των tankers, καθώς τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου αυξάνονται και η παραγωγή των χωρών- μελών του OPEC είναι αδύναμη, κυρίως η παραγωγή της Λιβύης και της Βενεζουέλας.
Ωστόσο εκτιμάται ότι η αγορά των tankers θα βιώσει μία αξιόλογη αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου όταν τα παγκόσμια αποθέματα συρρικνωθούν.
Από πλευράς προσφοράς, η όρεξη των πλοιοκτητών για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων, καθώς και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων φαίνεται να έχει μειωθεί.
Όπως αναφέρει ο Chief Analyst της BIMCO, κ. Peter Sand, οι αυξημένες ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν βελτιώσει τις συνθήκες στην παγκόσμια αγορά δεξαμενόπλοιων καθώς δεν έχουν επιτρέψει να αυξηθεί περαιτέρω ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει ότι τον περασμένο Μάρτιο καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός στις ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων που έχει να καταγραφεί σε μηνιαία βάση από το 2003. Τον περασμένο Μάρτιο υπολογίζεται ότι 10 πλοία κατηγορίας VLCC εστάλησαν προς ανακύκλωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ