
Η Eniram, μια εταιρεία της Wärtsilä, έχει υπογράψει ένα Μνημόνιο Συμφωνίας (MoU) με την εταιρεία Arista Shipping που εδρεύει στην Αθήνα, για τη συμμετοχή της στην πρωτοβουλία Project Forward, την οποία διευθύνει η Arista. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το οποίο διαθέτει ένα άνευ προηγουµένου υψηλό επίπεδο ενεργειακής απόδοσης. Ο σχεδιασμός του εν λόγω πλοίου βασίζεται στην πρόωση από καύσιμο LNG, ενώ η συμβολή της Eniram θα είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη εργαλείων παρακολούθησης και βελτιστοποίησης.
Η επιλογή της Eniram για να συμμετάσχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίχθηκε στο πολύ καλό ιστορικό επιδόσεών της και στις ικανότητές της σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση δεδομένων πλοίων και τη μοντελοποίηση για την παροχή συστάσεων με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας. Ο σχεδιασμός του πλοίου θα επιτρέπει τη συμμόρφωση με όλους τους γνωστούς, εφαρμόσιμους και αναμενόμενους κανονισμούς που έχει προτείνει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), όπως είναι ο Δείκτης Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης, ο κανονισμός για τις εκπομπές SOx και ο κανονισμός NOx Tier III, χωρίς καμία μετεπεξεργασία.
“Το Project Forward αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μιας και φέρνει μια σημαντική ασυνέχεια στον παραδοσιακό σχεδιασμό και την απόδοση των πλοίων. Το έργο καθιερώνει το LNG ως ένα παγκόσμιο καύσιμο πλοίων και καλωσορίζουμε τη συμμετοχή της Eniram σε αυτό. Έχουν αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στην τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας, και αυτή η τεχνογνωσία θα έχει τεράστια σημασία. Στόχος του έργου είναι να φτάσουμε σε ένα πλήρως αναπτυγμένο εργαλείο υποστήριξης αποφάσεων, το οποίο θα είναι εξαιρετικά πολύτιμο στο να μας επιτρέπει να προβλέπουμε, να παρακολουθούμε, να βελτιστοποιούμε και να αποδεικνύουμε την πραγματική απόδοση των πλοίων”, αναφέρει ο κ.Αντώνης Τρακάκης, Τεχνικός Διευθυντής της Arista Shipping.
Η Arista Shipping έχει υπογράψει μια επιστολή προθέσεως με τη Yangzijiang Shipbuilding (YZJ) για την κατασκευή μιας σειράς μέχρι 20 φορτηγών πλοίων με βάση το νέο σχεδιασμό.
Φωτό: Arista Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ