
Υπάρχει πιθανότητα η τιμή του αργού πετρελαίου να φτάσει τα 100 δολάρια ανά βαρέλι το επόμενο έτος εξαιτίας της συρρίκνωσης της προσφοράς και της ισορροπίας της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Αυτά υποστήριξε η Bank of America Merrill Lynch σε έκθεσή της την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018.
Παράλληλα ο επενδυτικός κολοσσός ανέφερε ότι οι τιμές πετρελαίου αυξήθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες λόγω των κυρώσεων που είναι πιθανό να επιβάλλουν οι ΗΠΑ στο Ιράν, γεγονός που θα εμποδίσει την Τεχεράνη να εξάγει πετρέλαιο και θα πυροδοτήσει αναταραχές στην παγκόσμια προσφορά.
Επισημαίνεται ότι μετά την ανακοίνωση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αναφορικά με την απόσυρση των ΗΠΑ από την πυρηνική συμφωνία με το Ιράν, οι τιμές αργού πετρελαίου έφτασαν σε νέα υψηλά επίπεδα από τον Νοέμβριο του 2014. Παράλληλα η Bank of America στην έκθεσή της προβλέπει η τιμή του Brent κατά μέσο όρο θα κινηθεί στα 70 δολάρια το βαρέλι, ενώ για το 2019 θα ανέλθει στα 75 δολάρια.
«Έχουμε θέσει ως τιμή-στόχο για το Brent τα 90 δολάρια το βαρέλι για το δεύτερο τρίμηνο του 2019», διαμήνυσε στην έκθεση ο Francisco Blanch, επικεφαλής ερευνών της Bank of America για τα εμπορεύματα και πρόσθεσε: «Αναμένουμε ότι μέσα στους επόμενους 18 μήνες οι παγκόσμιες ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης πετρελαίου θα ενισχυθούν».
Συνοπτικά να αναφέρουμε ότι η έκθεση υπογραμμίζει ως κύριους λόγους της αύξησης της τιμής του «μαύρου χρυσού» την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, την πτώση της παραγωγής αργού πετρελαίου στη Βενεζουέλα και την ενδεχόμενη μείωση των εξαγωγών από το Ιράν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ