
Μετά την απόφαση της Κένυας για την δημιουργία αγωγού αργού πετρελαίου 800 χιλιομέτρων και αξίας 2 δις δολαρίων όπως αναφέρεται σε προηγούμενο άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, και η γειτονική της Ουγκάντα προχωρά σε κάτι αντίστοιχο.
Συγκεκριμένα η Ουγκάντα επισπεύδει τις διαδικασίες για την κατασκευή του αγωγού αργού πετρελαίου μήκους 1445 χιλιομέτρων με σκοπό την ολοκλήρωσή του μέχρι τα τέλη του 2018 από τον Ιούνιο του 2019 που είχε αρχικά οριστεί.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας της αφρικανικής χώρας οι διακυβερνητικές συμφωνίες με την Τανζανία, από όπου θα περνάει το μεγαλύτερο τμήμα του αγωγού, αναμένονται να υπογραφούν μέχρι τα τέλη Ιουνίου έτσι ώστε ξεκινήσουν οι εργασίες έστω και σε πρώιμο στάδιο.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Ουγκάντα επέλεξε πριν από δύο χρόνια να μεταφέρει το αργό της πετρέλαιο μέσω της Τανζανίας παρά το γεγονός ότι το αρχικό σχέδιο διαμετακόμισης του «μαύρου χρυσού» αφορούσε την Κένυα. Επισημαίνεται ότι ο γαλλικός πετρελαϊκός κολοσσός Total είναι ο βασικός χρηματοδότης του έργου το οποίο είναι γνωστό και ως «αγωγός αργού πετρελαίου της Ανατολικής Αφρικής» με την κυβέρνηση της Ουγκάντα να θέτει σαν στόχο το 2020 ως τη χρονιά έναρξης της λειτουργίας του αγωγού.
Τέλος, τονίζεται ότι η Κίνα, η οποία αποτελεί τον εμπνευστή του μεγαλόπνοου και φιλόδοξου «Οne Belt One Road Initiative», υποστηρίζει το εγχώριο αναπτυξιακό σχέδιο της Αφρικής όπως αυτό καθορίζεται από την ατζέντα της Αφρικανικής Ένωσης με σκοπό τη καλύτερη συνδεσιμότητα. Για το λόγο αυτό έργα όπως οι αγωγοί πετρελαίου της Ουγκάντα και της Κένυας θα προωθήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την επιτυχία του σχεδίου αλλά θα δώσουν παράλληλα και μια οικονομική προοπτική στο εσωτερικό της «Μαύρης Ηπείρου».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ANDREI LIANKEVICH
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ