
Το International Transport Forum του OECD παρουσίασε μία έκθεση αναφορικά με τους τρόπους που μπορούν να συμβάλλουν σε εξάλειψη σχεδόν των αέριων ρύπων από τη ναυτιλία.
Με αφορμή την επικείμενη σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO, το International Transport Forum παρουσιάζει εναλλακτικές επιλογές οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα έως και 95% μέχρι το 2035, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα.
Ένας τρόπος είναι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία, τα βιοκαύσιμα αλλά και η συμπληρωματική χρήση φυσικών ή συνθετικών καυσίμων όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και η μεθανόλη. Επίσης μελέτες έχουν δείξει ότι η αντίσταση του αέρα και η ηλεκτρική πρόωση μπορούν να συμβάλλουν σε μείωση των αέριων ρύπων από τα πλοία.
Μία άλλη επιλογή είναι η χρήση τεχνολογικών καινοτομιών κατά τη διαδικασία ναυπήγησης ή μετασκευής των πλοίων, όπως κάποιες βελτιώσεις στον σχεδιασμό του κύτους του πλοίου και η εγκατάσταση βολβοειδούς πλώρης.
Επίσης οι βελτιώσεις στη λειτουργία των πλοίων, όπως η μείωση του ορίου ταχύτητάς τους, μπορεί να συμβάλλουν από τη μεριά τους στη μείωση των αέριων ρύπων από τα πλοία.
Η έκθεση του International Transport Forum επισημαίνει ότι χρειάζεται μια στοχευμένη δράση από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και άλλων αερίων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την προώθηση των απαιτούμενων ενεργειών.
Ο κ. Olaf Merk, ports and shipping expert του International Transport Forum, ανέφερε ότι είναι αναγκαία μία σαφής καθοδήγηση από τις κυβερνήσεις προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση προς μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEON HEON-KYUN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ