Φόβοι για τραπεζική κρίση σε Κίνα και Καναδά

Φόβοι για τραπεζική κρίση σε Κίνα και Καναδά

209
Φόβοι για τραπεζική κρίση σε Κίνα και Καναδά

Η Κίνα είναι μία από τις οικονομίες με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να «σκάσει» μία τραπεζική κρίση, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (Bank of International Settlements).

Στα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία μελετώνται τα σημεία συναγερμού για μια πιθανή τραπεζική κρίση, αναλύεται ότι το υψηλό χρέος της Κίνας σε σχέση με το ΑΕΠ της, ξεπερνά κατά πολύ το σημείο αντοχής από μια πιθανή συστημική κρίση, καθιστώντας περισσότερο ευάλωτες τις κινεζικές τράπεζες.

Εκτός από την Κίνα, αντίστοιχους κινδύνους διατρέχουν ο Καναδάς και το Χονγκ Κονγκ, λόγω των πολύ υψηλών τιμών των ακινήτων που ενδεχομένως να αποτελέσουν «φούσκα», η οποία θα σκάσει.

Εν αντιθέσει με αξιωματούχους των Κεντρικών Τραπεζών της Κίνας και του Καναδά που αρνήθηκαν να σχολιάσουν την έκθεση, από την Νομισματική Αρχή του Χονγκ Κονγκ αναφέρεται ότι η λήψη μακροοικονομικών μέτρων έχουν ήδη τεθεί προς υλοποίηση ώστε να ενισχυθεί η σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος, μέσω πρόσθετων κεφαλαιακών ενισχύσεων και νέων stress tests.

Αν και η έκθεση κάνει λόγο για τους πιθανούς κινδύνους, προσέθεσε ωστόσο ότι δεν είναι βέβαιο ότι μια τραπεζική κρίση θα συμβεί το επόμενο διάστημα, καθώς ενδεχόμενες αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον και οι θεσμικές παρεμβάσεις που δύνανται να επιβάλλουν οι Κεντρικές Τράπεζες, θα μπορούσαν να αποσοβήσουν κάθε κίνδυνο.

Ιδιαίτερα για την Κίνα, η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών δεν είναι η πρώτη που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε έκθεσή του που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, επισήμανε ορισμένα σημεία που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Ωστόσο, οι κινεζικές αρχές, ήδη από το 2017 επιτάχυναν τις προσπάθειες τους ώστε να ενισχυθεί το κανονιστικό πλαίσιο στο τραπεζικό και χρηματοοικονομικό σύστημα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.