
Ο λιμένας του Ρότερνταμ θα μπορούσε να διευρύνει σημαντικά την διείσδυσή του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας, εάν υπάρξει βελτίωση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών συνδέσεων. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μία νέα έκθεση του γερμανικού Τεχνικού Πανεπιστημίου του Ντάρμσταντ, που παρουσιάστηκε προ ολίγων ημερών στο Μανχάιμ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, εάν υπάρξει βελτίωση των υπαρχουσών αλλά και προσθήκη νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων με την γερμανική ενδοχώρα τότε το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να δει να αυξάνεται το μερίδιό του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας έως και 23%.
Η έκθεση, που βασίστηκε στις απαντήσεις που δόθηκαν από εταιρείες μεταφορών αλλά και ναυτιλιακές εταιρείες, καταλήγει και σε ορισμένα ακόμα ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Το πρώτο είναι η πίστη της πλειοψηφίας των παραγόντων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών ότι η ψηφιοποιήση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στη μεταφορική διαδικασία. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η διασφάλιση αξιόπιστων συνδέσεων με την ενδοχώρα καθίσταται ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την επιλογή λιμένα για την εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορευμάτων.
Ωστόσο, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός λιμένας φιλοδοξεί να επεκτείνει την επιρροή του και στην βορειοδυτική ενδοχώρα της Γερμανίας και συγκεκριμένα στην αγορά του ομόσπονδου κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Στόχος είναι να υπογραφεί το φθινόπωρο σχετική συμφωνία μεταξύ της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ και της κυβέρνησης του ομόσπονδου κρατιδίου, που θα καθορίζει το πλαίσιο περαιτέρω ανάπτυξης των οδικών αλλά και σιδηροδρομικών μεταφορών, κάτι που θα επιτρέψει να γίνει το Ρότερνταμ η φυσική πύλη εξαγωγής και εισαγωγής εμπορευμάτων για την Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.
Οι μεθοδικές κινήσεις της Αρχής Λιμένα του Ρότερνταμ για περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της δυτικής Γερμανίας φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα. Πλέον το Αμβούργο βλέπει τον ανταγωνισμό να οξύνεται και καλείται να λάβει άμεσα μέτρα αντίδρασης στην ολλανδική διείσδυση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Vincent Jannink
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ