
Ο λιμένας του Ρότερνταμ θα μπορούσε να διευρύνει σημαντικά την διείσδυσή του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας, εάν υπάρξει βελτίωση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών συνδέσεων. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μία νέα έκθεση του γερμανικού Τεχνικού Πανεπιστημίου του Ντάρμσταντ, που παρουσιάστηκε προ ολίγων ημερών στο Μανχάιμ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, εάν υπάρξει βελτίωση των υπαρχουσών αλλά και προσθήκη νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων με την γερμανική ενδοχώρα τότε το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να δει να αυξάνεται το μερίδιό του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας έως και 23%.
Η έκθεση, που βασίστηκε στις απαντήσεις που δόθηκαν από εταιρείες μεταφορών αλλά και ναυτιλιακές εταιρείες, καταλήγει και σε ορισμένα ακόμα ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Το πρώτο είναι η πίστη της πλειοψηφίας των παραγόντων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών ότι η ψηφιοποιήση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στη μεταφορική διαδικασία. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η διασφάλιση αξιόπιστων συνδέσεων με την ενδοχώρα καθίσταται ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την επιλογή λιμένα για την εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορευμάτων.
Ωστόσο, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός λιμένας φιλοδοξεί να επεκτείνει την επιρροή του και στην βορειοδυτική ενδοχώρα της Γερμανίας και συγκεκριμένα στην αγορά του ομόσπονδου κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Στόχος είναι να υπογραφεί το φθινόπωρο σχετική συμφωνία μεταξύ της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ και της κυβέρνησης του ομόσπονδου κρατιδίου, που θα καθορίζει το πλαίσιο περαιτέρω ανάπτυξης των οδικών αλλά και σιδηροδρομικών μεταφορών, κάτι που θα επιτρέψει να γίνει το Ρότερνταμ η φυσική πύλη εξαγωγής και εισαγωγής εμπορευμάτων για την Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.
Οι μεθοδικές κινήσεις της Αρχής Λιμένα του Ρότερνταμ για περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της δυτικής Γερμανίας φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα. Πλέον το Αμβούργο βλέπει τον ανταγωνισμό να οξύνεται και καλείται να λάβει άμεσα μέτρα αντίδρασης στην ολλανδική διείσδυση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Vincent Jannink
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ