
Ο λιμένας του Ρότερνταμ θα μπορούσε να διευρύνει σημαντικά την διείσδυσή του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας, εάν υπάρξει βελτίωση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών συνδέσεων. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μία νέα έκθεση του γερμανικού Τεχνικού Πανεπιστημίου του Ντάρμσταντ, που παρουσιάστηκε προ ολίγων ημερών στο Μανχάιμ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, εάν υπάρξει βελτίωση των υπαρχουσών αλλά και προσθήκη νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων με την γερμανική ενδοχώρα τότε το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να δει να αυξάνεται το μερίδιό του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας έως και 23%.
Η έκθεση, που βασίστηκε στις απαντήσεις που δόθηκαν από εταιρείες μεταφορών αλλά και ναυτιλιακές εταιρείες, καταλήγει και σε ορισμένα ακόμα ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Το πρώτο είναι η πίστη της πλειοψηφίας των παραγόντων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών ότι η ψηφιοποιήση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στη μεταφορική διαδικασία. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η διασφάλιση αξιόπιστων συνδέσεων με την ενδοχώρα καθίσταται ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την επιλογή λιμένα για την εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορευμάτων.
Ωστόσο, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός λιμένας φιλοδοξεί να επεκτείνει την επιρροή του και στην βορειοδυτική ενδοχώρα της Γερμανίας και συγκεκριμένα στην αγορά του ομόσπονδου κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Στόχος είναι να υπογραφεί το φθινόπωρο σχετική συμφωνία μεταξύ της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ και της κυβέρνησης του ομόσπονδου κρατιδίου, που θα καθορίζει το πλαίσιο περαιτέρω ανάπτυξης των οδικών αλλά και σιδηροδρομικών μεταφορών, κάτι που θα επιτρέψει να γίνει το Ρότερνταμ η φυσική πύλη εξαγωγής και εισαγωγής εμπορευμάτων για την Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.
Οι μεθοδικές κινήσεις της Αρχής Λιμένα του Ρότερνταμ για περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της δυτικής Γερμανίας φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα. Πλέον το Αμβούργο βλέπει τον ανταγωνισμό να οξύνεται και καλείται να λάβει άμεσα μέτρα αντίδρασης στην ολλανδική διείσδυση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Vincent Jannink
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
«Τώρα ξεκινά η ανοικοδόμηση» της Γάζας δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηρίζοντας «υπέροχη» τη σημερινή ημέρα για τη Μέση Ανατολή, στη Σύνοδο…
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ