
Αύξηση κατά 2,5% καταγράφηκε το 2017 στην αγορά κρουαζιέρας της Ευρώπης, συγκριτικά με το 2016, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA). Συγκεκριμένα, πάνω από 6,9 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν το περασμένο έτος στην Ευρώπη με κρουαζιερόπλοια. Η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας σημειώνει μια ταχεία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, η οποία οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας.
Το περασμένο έτος η Γερμανία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πηγή αγοράς (source market) της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, καθώς 2,2 εκατ. Γερμανοί επιβάτες ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 8,5%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο αριθμό του 2016. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία σημείωσαν αύξηση κατά 0,5%, με περισσότερους από 1,95 εκατ. επιβάτες, συνολικά. Αντίστοιχα, η Ιταλία σημείωσε αύξηση 2,5%, με περίπου 770.000 επιβάτες, ενώ η Ισπανία συνέχισε για δεύτερη χρονιά την ανοδική της πορεία, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%.
Από την έρευνα της CLIA προέκυψε πως το 75% των Ευρωπαίων πραγματοποίησε κρουαζιέρα στην Ευρώπη το 2017. Το ποσοστό αυτό είναι ελαφρώς μειωμένο από το αντίστοιχο του 2016, καθώς το περασμένο έτος μειώθηκε η κίνηση της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο Θάλασσα και σημειώθηκε αύξηση στην Καραϊβική. Ωστόσο η Μεσόγειος Θάλασσα παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμούς για τους Ευρωπαίους επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ συγχρόνως η Βαλτική Θάλασσα προσελκύει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον με το πέρασμα των ετών. Από το 75% των Ευρωπαίων που ταξίδεψε με κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη, το 50% προτίμησε τη Μεσόγειο Θάλασσα, ενώ το 25% την Βαλτική και την θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Ευρώπης.
Το υπολειπόμενο 25% των Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας προτίμησαν να ταξιδέψουν σε διαατλαντικούς προορισμούς, αλλά και προς ασιατικές χώρες.
Τα στοιχεία του 2017 αποκάλυψαν, επίσης, ότι υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ του μέσου όρου ηλικίας και της διάρκειας της κρουαζιέρας – επιβεβαιώνοντας ότι οι επιβάτες μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγουν κρουαζιέρες μεγαλύτερης διάρκειας. Οι νεότεροι επιβάτες προέρχονται από την Ιταλία, ενώ οι επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο τείνουν να είναι μεγαλύτεροι. Οι νεαροί επιβάτες απολαμβάνουν τη Μεσόγειο, ενώ η Βαλτική και τα Κανάρια Νησιά επιλέγονται περισσότερο από πιο μεγάλους σε ηλικία επιβάτες.
Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA Europe), δήλωσε: «Η πρόβλεψή μας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ευρώπη επιβεβαιώθηκε πλήρως το 2017. Αναμένουμε ένα ακόμη αντίστοιχο έτος το 2018, με την έλευση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει δυναμικά να ευδοκιμεί στην Ευρώπη, εξαιτίας της αυξανόμενης ποικιλίας των κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν αλλά και του επιπέδου εξατομίκευσης και διαφοροποίησης εμπειρίας που είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες της».
Βασικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την CLIA Ευρώπης:
· 6.941.000 Ευρωπαίοι επέλεξαν μια κρουαζιέρα το 2017, με μέσο όρο διάρκειας τις 8 διανυκτερεύσεις
· Η Γερμανία επικρατεί ως αγορά προέλευσης επιβατών κρουαζιέρας στην Ευρώπη με 2.189.000 επιβάτες, τη σημαντικότερη αύξηση κατά 8,5% μέσα σε ένα χρόνο
· Το Ηνωμένο Βασίλειο, με αύξηση επιβατών 0,5% σημείωσε ρεκόρ με σχεδόν 1.95 εκατομμύρια επιβάτες
· Η Ιταλία σημείωσε αύξηση ύψους 2,5% , μια σημαντική ανάκαμψη συγκριτικά με το 2016
· Η Ισπανία λαμβάνει την τέταρτη θέση, με αύξηση 6,4%, επιβεβαιώνοντας τη διετή ανάκαμψη της από την οικονομική ύφεση του 2014/2015
· 4 στους 5 Ευρωπαίους επιλέγουν μία κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Η Μεσόγειος παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός, αλλά και η Βόρεια Ευρώπη γίνεται σταδιακά πιο δημοφιλής, σημειώνοντας το 2017 ανάπτυξη κατά 8%
· Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών κρουαζιέρας κυμαίνεται μεταξύ 42 ετών (Ιταλία) και 57 ετών (Ηνωμένο Βασίλειο)
· Η διάρκεια μιας κρουαζιέρας ποικίλει από αγορά σε αγορά, με μέσο όρο από 10,4 μέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, έως 7,3 μέρες στην Ιταλία. Καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στην αγορά της Γερμανίας το 2017, με μέσο όρο 8,8 μέρες εν πλω
· Άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως εκείνες της Ελβετίας, της Αυστρίας, της Ολλανδίας και του Βελγίου εξελίσσονται θετικά με αύξηση από 3,1% έως 5,9%
· Με τη συνεχή του διεύρυνση, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένεται να ενισχύσει την οικονομική του συμβολή στην Ευρώπη, όσον αφορά την εργασία και τη συνολική συμμετοχή στην οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Ευάγγελος Μπουγιώτης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ