
Η εταιρεία ναυπηγήσεων Hyundai Mipo Dockyard (HMD) έχει προγραμματίσει να παραδώσει το πρώτο παγκοσμίως πλοίο ανεφοδιασμού καυσίμου LNG το οποίο δεν θα χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα, αργότερα μέσα στη χρονιά.
Το χωρητικότητας 7,600m³ πλοίο παραγγέλθηκε από τη γερμανική εταιρεία Bernhard Schulte Shipmanagement στα τέλη του 2016 και βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο της HMD στο Ούλσαν της Ν.Κορέας υπό την επίβλεψη του νηογνώμονα Lloyd’s Register (LR).
Με την έναρξη ισχύος της Σύμβασης Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος του ΙΜΟ τον Σεπτέμβριο του 2017, όλα τα πλοία που κατασκευάζονται από την ημερομηνία που ισχύει η Σύμβαση και έπειτα, πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα επεξεργασίας έρματος κατά την παράδοσή τους. Η HMD προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα μέσω της ανάπτυξης του συγκεκριμένου πλοίου, το οποίο δεν χρειάζεται να φέρει ένα τέτοιο σύστημα.
Για να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη ιδέα, η HMD έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στον ειδικό σχεδιασμό του κύτους του πλοίου, το οποίο έχει το μηχανοστάσιο και το υπερστέγασμα στην πλώρη. Επιπλέον, διαθέτει ένα διπλό σύστημα πρόωσης με δύο προωθητήρες Azimuth, έτσι ώστε το πλοίο να μπορεί να διατηρήσει τη σταθερότητά του χωρίς να χρειάζεται θαλάσσιο έρμα.
Με το συγκεκριμένο σχεδιασμό το πλοίο δεν χρειάζεται να εγκαταστήσει ένα σύστημα επεξεργασίας θαλασσίου έρματος, ενώ απαλλάσσεται και από την ανάγκη συμμόρφωσης με τoν σχετικό κανονισμό του ΙΜΟ (PSPC) για την ύπαρξη κατάλληλων προστατευτικών επιστρώσεων για τις δεξαμενές θαλασσίου έρματος, επιτρέποντας εξοικονόμηση στα κόστη συντήρησης.
Φωτό: lr.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ