Τα τελευταία δέκα χρόνια παρατηρείται μία έντονη τάση από κινεζικές κρατικές εταιρείες να κατέχουν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια σε ευρωπαϊκούς λιμένες οι οποίοι εξυπηρετούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και της COSCO.
Όπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία που εξέδωσε το International Transport Forum παρατηρείται ότι το 10% της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών εξυπηρέτησης containerships σε ευρωπαϊκούς λιμένες ανήκει σε κρατικές εταιρείες της Κίνας, με την COSCO να αποτελεί την ηγέτιδα αυτών. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πριν από 10 χρόνια το αντίστοιχο μερίδιο των κινεζικών κρατικών εταιρειών ανερχόταν σε λιγότερο από 1%. Η επεκτατική αυτή πολιτική οφείλεται στην κινεζική πρωτοβουλία για το Νέο Δρόμο του Μεταξιού, η οποία ωθεί την Κίνα να προχωρά σε επενδύσεις υποδομών στην Ευρώπη.
Ωστόσο από πλευράς Πεκίνου δεν υπάρχει η αντίστοιχη διάθεση να παραχωρηθεί μέρος των λιμενικών δραστηριοτήτων της χώρας σε ευρωπαϊκούς διαχειριστές τερματικών σταθμών, στο πλαίσιο του cabotage της Κίνας.
Φωτό: olp.gr