
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Τα μικρά μεγέθη των Bulkers, τα Handysizes δε θα συμπεριλαμβάνονται πλέον στον υπολογισμό του Βαλτικού δείκτη.
Από την 1η Μαρτίου 2018 ο BDI θα επανεκτιμηθεί για να αντικατοπτρίζει σε 40% την απόδοση των ναύλων για τα Capesizes, 30% για τα Panamaxes και 30% για τα Supramaxes, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται πλέον η απόδοση της ναυλαγοράς για τα Handysizes.
Το Βαλτικό Κέντρο υποστηρίζει ότι σύμφωνα με έρευνα για τη συμβολή των διαφόρων τύπων των πλοίων στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, η συμβολή βαραίνει τα πλοία κατηγορίας Capesize (40%), Panamax (25%), Supramax (25%) και Handysize (10%). Επίσης τόνισε ότι η πτώση τηs απόδοσηw της ναυλαγοράς Handysize δεν επηρέαζε στατιστικά το κλείσιμο του δείκτη.
Ο κ. Mark Jackson, διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange, σχολίασε ότι με την πάροδο των ετών η σύνθεση του δείκτη είχε αλλάξει για να αντικατοπτρίζει την υποκείμενη αγορά. “Οι νέοι διορθωτικοί συντελεστές είναι απλά το επόμενο στάδιο ανάπτυξης σε αυτή τη διαδικασία”.
Ενώ η προγραμματισμένη κίνηση έχει προκαλέσει διαμάχες στην αγορά, ο Τζάκσον είπε: «Έχουμε ακούσει προσεκτικά τα σχόλια από τα μέλη του Βαλτικού και η πλειοψηφία ήταν ενθουσιώδης για τις αλλαγές και τις ευκαιρίες που προσφέρει».
Ενώ το Handysize δεν θα αποτελεί πλέον συστατικό στοιχείο του BDI, η Βαλτική θα συνεχίσει να αναφέρει το μέγεθος και τον Νοέμβριο του 2017 ξεκίνησε μια δοκιμή για την απόδοση της ναυλαγοράς μιας νέας κατηγορίας Handysize Imabari με χωρητικότητα 38.000dwt και επτά διαδρομές χρονοναύλωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ