
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Τα μικρά μεγέθη των Bulkers, τα Handysizes δε θα συμπεριλαμβάνονται πλέον στον υπολογισμό του Βαλτικού δείκτη.
Από την 1η Μαρτίου 2018 ο BDI θα επανεκτιμηθεί για να αντικατοπτρίζει σε 40% την απόδοση των ναύλων για τα Capesizes, 30% για τα Panamaxes και 30% για τα Supramaxes, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται πλέον η απόδοση της ναυλαγοράς για τα Handysizes.
Το Βαλτικό Κέντρο υποστηρίζει ότι σύμφωνα με έρευνα για τη συμβολή των διαφόρων τύπων των πλοίων στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, η συμβολή βαραίνει τα πλοία κατηγορίας Capesize (40%), Panamax (25%), Supramax (25%) και Handysize (10%). Επίσης τόνισε ότι η πτώση τηs απόδοσηw της ναυλαγοράς Handysize δεν επηρέαζε στατιστικά το κλείσιμο του δείκτη.
Ο κ. Mark Jackson, διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange, σχολίασε ότι με την πάροδο των ετών η σύνθεση του δείκτη είχε αλλάξει για να αντικατοπτρίζει την υποκείμενη αγορά. “Οι νέοι διορθωτικοί συντελεστές είναι απλά το επόμενο στάδιο ανάπτυξης σε αυτή τη διαδικασία”.
Ενώ η προγραμματισμένη κίνηση έχει προκαλέσει διαμάχες στην αγορά, ο Τζάκσον είπε: «Έχουμε ακούσει προσεκτικά τα σχόλια από τα μέλη του Βαλτικού και η πλειοψηφία ήταν ενθουσιώδης για τις αλλαγές και τις ευκαιρίες που προσφέρει».
Ενώ το Handysize δεν θα αποτελεί πλέον συστατικό στοιχείο του BDI, η Βαλτική θα συνεχίσει να αναφέρει το μέγεθος και τον Νοέμβριο του 2017 ξεκίνησε μια δοκιμή για την απόδοση της ναυλαγοράς μιας νέας κατηγορίας Handysize Imabari με χωρητικότητα 38.000dwt και επτά διαδρομές χρονοναύλωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ