
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Τα μικρά μεγέθη των Bulkers, τα Handysizes δε θα συμπεριλαμβάνονται πλέον στον υπολογισμό του Βαλτικού δείκτη.
Από την 1η Μαρτίου 2018 ο BDI θα επανεκτιμηθεί για να αντικατοπτρίζει σε 40% την απόδοση των ναύλων για τα Capesizes, 30% για τα Panamaxes και 30% για τα Supramaxes, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται πλέον η απόδοση της ναυλαγοράς για τα Handysizes.
Το Βαλτικό Κέντρο υποστηρίζει ότι σύμφωνα με έρευνα για τη συμβολή των διαφόρων τύπων των πλοίων στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, η συμβολή βαραίνει τα πλοία κατηγορίας Capesize (40%), Panamax (25%), Supramax (25%) και Handysize (10%). Επίσης τόνισε ότι η πτώση τηs απόδοσηw της ναυλαγοράς Handysize δεν επηρέαζε στατιστικά το κλείσιμο του δείκτη.
Ο κ. Mark Jackson, διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange, σχολίασε ότι με την πάροδο των ετών η σύνθεση του δείκτη είχε αλλάξει για να αντικατοπτρίζει την υποκείμενη αγορά. “Οι νέοι διορθωτικοί συντελεστές είναι απλά το επόμενο στάδιο ανάπτυξης σε αυτή τη διαδικασία”.
Ενώ η προγραμματισμένη κίνηση έχει προκαλέσει διαμάχες στην αγορά, ο Τζάκσον είπε: «Έχουμε ακούσει προσεκτικά τα σχόλια από τα μέλη του Βαλτικού και η πλειοψηφία ήταν ενθουσιώδης για τις αλλαγές και τις ευκαιρίες που προσφέρει».
Ενώ το Handysize δεν θα αποτελεί πλέον συστατικό στοιχείο του BDI, η Βαλτική θα συνεχίσει να αναφέρει το μέγεθος και τον Νοέμβριο του 2017 ξεκίνησε μια δοκιμή για την απόδοση της ναυλαγοράς μιας νέας κατηγορίας Handysize Imabari με χωρητικότητα 38.000dwt και επτά διαδρομές χρονοναύλωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ