
Φαίνεται ότι η νοτιοκορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία βιώνει μία περίοδο ανακατατάξεων. Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Korea Offshore and Shipbuilding Association ο αριθμός του εργατικού δυναμικού στα ναυπηγεία της χώρας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει μειωθεί κατά το ήμισυ συγκριτικά με τον αριθμό του 2015, χρονιά που το σύνολο των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων απαριθμούσε 200.000 εργάτες.
Το περασμένο έτος ο συνολικός αριθμός των εργατών που απασχολούνταν στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ανερχόταν σε 130.000 και σύμφωνα με τις προβλέψεις της Korea Offshore and Shipbuilding Association ο αριθμός αυτός μέχρι τα τέλη του 2018 θα έχει φτάσει τους 100.000 εργάτες.
Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει σε αυτήν την σημαντική μείωση του εργατικού δυναμικού είναι σαφώς η αναδιάρθρωση των ναυπηγείων, αλλά και η αυξανόμενη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων.
Επιπλέον παρατηρείται και μία μείωση στον αριθμό των έμπειρων εργατών που απασχολούνται στα ναυπηγεία της χώρας, σύμφωνα με την Korea Offshore and Shipbuilding Association, καθώς είναι εξαιρετικά λίγοι εκείνοι που έχουν προϋπηρεσία σχετική άνω των 10 ετών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Clarksons, το περασμένο έτος τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έλαβαν το 27,7% των παγκόσμιων παραγγελιών, κατέχοντας την δεύτερη θέση μετά την Κίνα που δέχθηκε το 40% αυτών.
Την ίδια ώρα η Eximbank (Export- Import Bank of Korea) ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω σχέδια οικονομικής αναδιάρθρωσης της νοτιοκορεάτικης ναυπηγικής βιομηχανίας, μέσω συγχωνεύσεων ορισμένων ναυπηγείων της χώρας, όπως αυτών του Sungdong Shipbuilding and Marine Engineering με την STX Ofshore and Shipbuilding.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ