Εντός του 2018 η παράδοση του πρώτου ηλεκτρικού ποταμόπλοιου εμπορικής χρήσης

Εντός του 2018 η παράδοση του πρώτου ηλεκτρικού ποταμόπλοιου εμπορικής χρήσης

400
Εντός του 2018 η παράδοση του πρώτου ηλεκτρικού ποταμόπλοιου εμπορικής χρήσης

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ποταμόπλοιο-φορτηγίδα εμπορικής χρήσης στον κόσμο, το οποίο θα συνδέει τη Μπούντελ με το λιμάνι της Αμβέρσας, αναμένεται να παραδοθεί έως τον Αύγουστο του 2018 στην Ολλανδία. Πρόκειται για το πρώτο από έναν στόλο πέντε μικρών (μήκους 52 μέτρων) και έξι μεγάλων (μήκους 110 μέτρων) φορτηγίδων οι οποίες μπορούν να πλεύσουν από 15 έως 35 ώρες χρησιμοποιώντας καθαρή ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες που βρίσκονται στο κατάστρωμά τους μέσα σε containers.

Οι εν λόγω φορτηγίδες είναι σχεδιασμένες από την ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Omega Architects, γνωστή για τα υπερπολυτελή της yachts. Η τεράστια μπαταρία ιόντων λιθίου είναι ενσωματωμένη σε ένα container μήκους 6 μέτρων, προσφέροντας δυνατότητα πλεύσης για 15 ώρες. Η μπαταρία μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη στον τερματικό σταθμό ή να φορτιστεί. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί τέσσερις ώρες.

Οι μικρές φορτηγίδες, διαστάσεων 52 επί 6,7 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 24 εμπορευματοκιβώτια μήκους 6 μέτρων, και χύδην φορτίο 425 τόνων.

Τα έξι μεγαλύτερα πλοία, με διαστάσεις 110 επί 11,4 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 240 εμπορευματοκιβώτια, ενώ έχουν τέσσερις μπαταριές στο κατάστρωμά τους, οι οποίες τους παρέχουν αυτονομία 35 ωρών.Τα συγκεκριμένα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά μεταξύ των λιμένων του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ντούισμπουργκ.

Για την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων η Ευρώπη επιδοτεί το έργο με 7 εκατομμύρια ευρώ.

Φωτό: omega-architects.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.